مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به نیاز قم به احداث مرکز جدید انتقال خون در این استان گفت: پروانه ساخت، زمین و نقشه ساخت مرکز انتقال خون پردیسان آماده‌است که آغاز احداث این طرح سلامت محور، نیازمند مشارکت خیرین قم است.
کد خبر: ۸۸۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ 17 August 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی نوریان افزود: توسعه فضای فیزیکی و افزایش تعداد مراکز انتقال خون در قم متناسب با چشم انداز پنج ساله جمعیتی استان و همچنین بهره برداری از چندین بیمارستان جدید در این استان ضروری است.

وی ادامه داد: روند احداث چندین بیمارستان از جمله بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی خاتم در این استان موجب شده تا با توجه به افزایش تخت های بیمارستانی در قم و به تبع آن افزایش پذیرش بیمار، نیاز به اهدای قم در ماه ها و سال ها آینده افزایش یابد به همین دلیل توسعه مراکز انتقال خون نیز در این استان بیش از پیش اهمیت دارد.

ساخت بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی خاتم قم، ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ کلنگ زنی شد و فرآیند ساخت این بیمارستان در حال انجام است. شهرک سلامت خاتم با زیربنای ۷۰۰ هزار مترمربع، در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار و در جنوب غربی شهرستان قم احداث خواهد شد که شامل کاربری‌های درمانی با احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی خاتم، کاربری آموزش عالی با تاسیس دانشگاه علوم پزشکی و ظرفیت پذیرش سالانه سه هزار دانشجو و همچنین کاربری اقامتی و تفریحی با احداث هتل و ارایه خدمات گردشگری، سلامت و اسکان کادر درمانی و آموزشی است.

مدیرکل انتقال خون قم، اظهار داشت: علاوه بر افزایش مراکز بیمارستانی، به دلیل کیفیت بالای خدمات بهداشتی و درمانی، این استان همواره مورد اقبال بیماران از استان های دیگر بوده است که این موضوع بر توجه به اهمیت و ضرورت توسعه مراکز انتقال خون در قم افزوده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، زمینی برای احداث مرکز تخصصی انتقال خون در منطقه پردیسان قم اختصاص یافته است که تمام مقدمات قانونی آن از جمله پروانه ساخت و نقشه تهیه شده است که برای آغاز عملیات اجرایی ان نیاز به کمک خیرین سلامت استان ضروری است.

نوریان، افزود: این مرکز جدید و پیشرفته با زیربنای ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع شامل سالن اهدای خون، آزمایشگاه های فنی و تخحصصی‌، بخش ها فراوری خون و سردخانه برای نگهداری فراورده های خونی در ۲ طبقه زیرزمین و ۲ طبقه روی هم کف طراحی شده است.

مدیرکل انتقال خون قم، ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه ساخت این مرکز به پشتوانه کمک خیرین سلامت ممکن است، از خیرین و مجمع خیرین سلامت استان درخواست داریم همانند سایر طرح های بهداشتی و درمانی استان که نقش خیرین بسیار کلیدی بوده است،‌ در این زمینه نیز مشارکت و همکاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص زمینی در حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) برای احداث مرکز جدید اهدای خون نیز گفت: با مصوبه شهرداری و شورای شهر این زمین برای احداث مرکز انتقال خون جدید تخصیص یافته است که این مرکز نیز برای پاسخگویی به نیاز آینده استان پیش بینی شده است.

در شهر قم ۲ مرکز انتقال خون واقع در میدان روح‌الله و بلوار ۱۵ خرداد وجود دارد. علاوه بر بیماران نیاز به عمل جراحی و مجروح‌های ناشی از تصادف‌ها، بیش از یک هزار بیمار دیالیزی و حدود ۲۰۰ بیمار تالاسمی در قم وجود دارند که نیازمند دریافت مستمر خون هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار