کد خبر: ۸۹۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 27 August 2020

 

افتتاح چهار پروژه عمرانی و کشاورزی در بخش سنگر رشت

رشت - ایرنا - چهار پروژه عمرانی و کشاورزی در پنجمین روز از گرامیداشت هفته دولت در بخش سنگر شهرستان رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک واحد تولیدی گل و گیاه با هزینه کرد ۱۰ میلیارد ریال در سراوان بخش سنگر و پروژه آسفالت راه روستایی روستاهای سنگر با هزینه اجرایی ۲۵ میلیارد و ۸۷ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

پروژه تقویت و توسعه برق روستایی سکاچا سنگر با هزینه اجرایی سه میلیارد و ۲۰ میلیون ریال و تصفیه خانه شیرابه سراوان بخش سنگر شهرستان رشت نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال نیز در پنجمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.

طی چهار روز گذشته چندین پروژه عمرانی، زیربنایی و گردشگری در خمام، بخش مرکزی، کوچصفهان، لشت نشا و خشکبیجار شهرستان رشت به بهره برداری رسید.

هفته دولت امسال ۱۷۵ پروژه با اعتبار حدود یک هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان در مناطق مختلف شهرستان رشت به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۱۲۱ پروژه با هزینه کرد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از پروژه های بخش دولتی و ۵۴ پروژه با اعتبار حدود یک هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان مربوط به پروژه های بخش خصوصی است.

افتتاح طرح های هفته دولت موجب اشتغالزایی یک هزار و ۱۱ نفر به صورت موقت و یک هزار و ۳۵۷ نفر به صورت دائمی  می شود.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان  رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل میباشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

رشت از مناطق مستعد برای جذب گردشگر به شمار می آید.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار