کد خبر: ۸۹۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 05 September 2020

 

 
 
دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برای حل مسائل کشور عزم جدی دارد/ راه‌اندازی رشته‌های پزشکی، ایجاد پردیس ۵۰ هکتاری «غذا و امنیت غذایی» و تبدیل منطقه آزاد انزلی به «‌دانش‌شهر»

تبدیل مجتمع ۵۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی رشت به پردیس «غذا و امنیت غذایی»، راه‌اندازی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و تبدیل منطقه آزاد انزلی به «‌دانش‌شهر» از جمله دستاوردهای سفر دکتر طهرانچی به استان گیلان است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به اتفاق مجید مشکینی، مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه در هیئت امناهای استانی، سیروس صابری، مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر مسئولان دانشگاهی در سفری یکروزه راهی استان گیلان شد.

دیدار رئیس دانشگاه آزاد با استاندار گیلان

دکتر طهرانچی در ابتدای ورود به شهرستان رشت با ارسلان زارع استاندار گیلان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به درخواست استاندار گیلان مبنی بر راه‌اندازی رشته علوم پزشکی در استان، گفت: جای خالی آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان احساس می‌شود؛ البته برای تحقق این موضوع، نیازمند انعقاد تفاهم‌نامه‌های چندجانبه در استان هستیم تا براساس آن، نقشه راه را ترسیم کرده و حرکتی ماندگار را برای خدمت به مردم گیلان آغاز کنیم.

دیدار دکتر طهرانچی با نماینده ولی فقیه در استان گیلان

طهرانچی بلافاصله در ادامه سفر به گیلان با آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله فلاحتی در این دیدار با قدردانی از اقدامات اخیر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتظاری که از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌رود، این است که عرصه علم و دانش نباید تبدیل به میدان تاخت و تاز گروه‌ها و احزاب سیاسی شود؛ بنابراین باید میدان را از افرادی که به دنبال این موضوعات هستند، گرفت. باید در برابر زیاده‌خواهی‌ها ایستاد و هرچه باعث رشد و ارتقای علم و معنویت می‌شود را با آغوش باز پذیرفت.


طهرانچی با اشاره به توصیه‌های نماینده ولی فقیه در استان گیلان درباره دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: نکات مطرح شده، مباحث دقیقی است که باید مورد توجه جدی مدیران دانشگاه قرار گیرد. از آنجا که مقام معظم رهبری به دانشگاه آزاد اسلامی توجه و حساسیت ویژه‌ای دارند، ایشان سه موضوع ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی را مطالبه کرده‌اند که به عنوان سرباز در دانشگاه به‌طور جدی پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری هستیم.

بازدید از مجتمع ۵۰ هکتاری واحد رشت و دیدار با اساتید کشاورزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر خود به استان گیلان و بعد از دیدار با امام جمعه رشت از بخش‌های مختلف مجتمع ۵۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید و با استادان گروه کشاورزی این واحد دانشگاهی دیدار و گفتگو کرد.


دکتر طهرانچی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در حوزه کشاورزی باید حل شود، موضوع بذر است،  عنوان کرد: آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را تجهیز خواهیم کرد تا رشته‌های دامپزشکی، کشاورزی و صنایع غذایی احیا شود. در این راستا مجتمع ۵۰ هکتاری واحد رشت به پردیس غذا و امنیت غذایی تبدیل خواهد شد. این مجتمع پردیسی تأثیرگذار خواهد بود که فعالیت‌های آموزشی و فناورانه بسیاری در آن انجام می‌شود.

دیدار رئیس دانشگاه آزاد با مدیرعامل منطقه آزاد بندرانزلی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر روز چهارشنبه در سازمان منطقه آزاد بندرانزلی حضور یافت و با محمدولی روزبهان مدیرعامل این سازمان دیدار و در زمینه همکاری‌های علمی و پژوهشی مشترک گفتگو کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد راه‌اندازی «دانش‌شهر» منطقه آزاد بندرانزلی را ارائه و اظهار کرد: علم و ثروت و فناوری از دانش شهرها بیرون می‌آید نه دانشگاه، بنابراین می‌توانیم با استفاده از تجربه ربع رشیدی، منطقه آزاد بندرانزلی را به دانش‌شهر تبدیل کنیم تا حلقه علم، تجارت و زندگی را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

طهرانچی با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی از شرکت توسعه صنایع حلزون کاسپین بازدید کرد.

بازدید دکتر طهرانچی از واحدهای استان گیلان و حضور در مزار شهدای انزلی

وی در برگشت از منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و چند واحد دانشگاهی دیگر هم دیدن کرد و بر مزار شهدای انزلی و یکی از همرزمان شهید خود به نام عبدالله پیل‌علی حضور پیدا و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

حضور دکتر طهرانچی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بعدازظهر سفر خود به گیلان در سی و سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان که با حضور رؤسای واحدها و مراکز دانشگاهی گیلان برگزار شد، حضور یافت.

آنچه در سفر اخیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان گیلان و شهر رشت دارای اهمیت است، آنکه این سفر، نقطه عطفی در روند توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در این استان به شمار می‌‌رود و دستاوردهای این سفر می‌تواند تحول و جهش اساسی در فعالیت‌های دانشگاه باشد.

مجموع بازدیدها، دیدارها و گفتگوهای این سفر منجر به ارائه طرح‌ها و موافقت‌نامه‌های مختلفی شد که با اجرای آنها، دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تحول اساسی پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار