مدیر حوزه های علمیه از انتخاب شعار «حوزه و فضای مجازی» برای سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خبرداد.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲ 05 September 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با اشاره به اینکه نگاه آسمانی و قدسی به علم از افتخارات حوزه‌های علمیه است، گفت: علومی که از عالم غیب افاده می‌شود برای نجات و سعادت بشر است و اگر علم و دانش در این مسیر به کار گرفته نشود علم سقوط خواهد کرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه علم و فرهنگ غربی با وجود گنجینه داشته‌های خود از سه آگاهی بی بهره است، گفت: باید بدانیم که علم از آن خداوند است، باید در مسیر سعادت بشر از آن استفاده شود و باید بدانیم که دانسته‌های ما در برابر عظمت عالم ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید در عرصه گسترش مرز‌های دانش و علوم اسلامی پرچمدار باشد، گفت: حوزه باید قرائت و تفسیر الهی و معنوی را به دانشگاه و جهان صادر کند تا نتیجه آن سعادت بشر با تکیه بر دانش‌های الهی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ویروس کرونا هشداری مهم برای بشر بود،بیان کرد: این ویروس نشان داد که با وجود همه پیشرفت‌هایی که بشر داشته است، ولی قدرتی دیگر این عالم را اداره می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری‌های روز در عین اینکه یک فرصت ارزنده هستند می‌توانند آسیب‌هایی نیز به همراه داشته باشند، گفت: از جمله اشکالات این نوع آموزش کاستی و ضعف در فرآیند‌های ارتباطی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و باید طلاب و برنامه ریزان باید به گونه‌ای عمل کنند که از اصول پاسداری شود.

آیت الله اعرافی ضرورت توجه به تحصیل و تزکیه برای پرورش افرادی در تراز انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که آموزش‌های خود را با استفاده از فضای مجازی و در صورت امکان به صورت حضوری و مجازی دنبال خواهیم کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه از شرکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آزمون‌های مجازی حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: فرایند‌های اداری در مراکز و بخش‌های مختلف به سمت فضای مجازی و پیشخوان می‌رود.

آیت الله اعرافی با اشاره به حساسیت حوزه نسبت به مقدسات، قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: مدعیان آزادی بیان در مسائلی نظیر هولوکاست نقد فجایع غرب را ممنوع می‌کنند، ولی به سادگی به مقدسات دو میلیارد مسلمان توهین می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه و مراجع عظام و بزرگان در خصوص مسایل معیشت مردم دغدغه دارند، عنوان کرد: طلاب که اکثر آن‌ها با همین مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند در مقابل سختی‌های مردم احساس همدلی داشته و بر برداشتن گام‌های اساسی تاکید دارند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه حوزه اجازه نمی‌دهد که به مهمترین مقدسات ما اینگونه توهین شود، یادآور شد: چه کسی می‌تواند انکار کند که قرآن و پیامبر (ص) در روند تمدنی همه بشر تاثیرداشته و بشر را وارد یک فاز عظیم کرد؟

مدیر حوزه های علمیه سوال امسال برای حوزه‌های علمیه را «نقش حوزه در بازنمایی اندیشه دینی در فضای مجازی» عنوان کرد و گفت: میراث عظیم حوزه با مجاهدات و تلاش‌های مستمر علمی، فکری، فرهنگی و جهادی به دست ما رسیده است و باید قدردان این میراث ارزشمند باشیم.

آیت الله اعرافی از انتخاب شعار «حوزه و فضای مجازی» برای سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خبرداد و اظهار کرد: در این خصوص تعدادی رشته در عرصه فضای مجازی تعریف شده و تصویب انجمن فضای مجازی و مشخص شدن پروژه‌هایی مثل هوش مصنوعی از اقدامات صورت گرفته بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار