کد خبر: ۸۹۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 13 September 2020

 

گرامیداشت روز سینما و ویزیت فعالان قرآنی در آستارا

آستارا - ایرنا - روز سینما با تجلیل از مسئول سینما دریای آستارا گرامی داشته شد و ویزیت فعالان قرآنی با ۵۰ درصد تخفیف در درمانگاه امام رضا (ع) این شهرستان آغاز شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز شنبه در این اداره در تجلیل از مدیر سینما دریای این شهرستان گفت: آستارا در فیلمسازی از استعدادهای کم نظیری برخوردار است و با حمایت از هنرمندان، امکان رونق صنعت سینما وجود دارد.

شاپور تشرینی بیان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا با حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، برای راه اندازی خانه سینما آماده است تا از این طریق، آثار ملی برجسته ای تولید شود.

وی اظهار امیدواری کرد فرهنگ حمایت از فیلم های ایرانی در جامعه و آستارا نهادینه شود تا سینما و فیلمسازان، بیش از پیش به آینده این صنعت امیدوار باشند.

 عیسی قربانپور مدیر سینما دریای آستارا هم گفت: از سال ۸۰ با راه اندازی این سینما با ۳۰۰ نفر ظرفیت، صندلی های آن تعویض نشده بود و این کار با صرف یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال انجام شد اما شیوع کرونا سینما را از رونق انداخته است.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، در فضاهای بسته بیشتر شایع می شود و خطر آن، اجتماعات مردمی از قبیل حضور در سینماها را کم رنگ ساخته است.

مسئول دارالقرآن المهدی (عج) آستارا هم گفت: فعالان قرآنی با معرفی این موسسه، از خدمات پزشکی درمانگاه امام رضا (ع) با ۵۰ درصد تخفیف بهره مند می شوند.

اصغر حسینی افزود: در این موسسه ۴۰ خردسال، نوجوان، جوان و بزرگسال در دوره های آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ، صوت، لحن و تواشیح قرآن حضور دارند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار