کد خبر: ۹۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 07 September 2015
رئیس مرکز توسعه نوغانداری از استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار برای کشت نهال توت در مناطق مختلف کشور خبر داد.
خبرگزاری فارس: استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار کشت توت در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اصغر داداش‌پور عصر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های نوغانداری در این شهرستان با اشاره به اینکه نگاه مرکز توسعه نوغانداری کشور در افق 10 ساله است، اظهار کرد: نگاه امید در توسعه نوغانداری را باید در مردم تقویت کنیم.

وی به وجود سرشاخه‌های خوب توسعه نهال توت در سال جاری اشاره کرد و افزود: رویکرد مرکز توسعه نوغانداری استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار در کشور است.

داداش‌پور از وجود نماد ابریشم در ورودی شهرهای صومعه‌سرا و لنگرود خبر داد و بیان کرد: نماد ابریشم باید در ورودی شهر رشت نصب شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری نگاه این مرکز را محیط زیستی خواند و تصریح کرد: ایجاد فضای سبز از درختان سوزنی برگ باید به درختان پهن‌برگ به‌ویژه درختان توت اصلاح شده، تغییر کند.

وی نوغانداری را شغل دوستدار محیط زیست توصیف کرد و گفت: شهرداری‌ها باید برای توسعه فضای سبز به توت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

داداش‌پور، خواستار کشت نهال توت در جوار مکان‌های مذهبی شد و خاطرنشان کرد: کاشت نهال توت نیازمند تغییر دیدگاه در مسئولان و جامعه است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری با اشاره به اینکه صنعت نوغانداری آمیخته با هنر است، یادآور شد: 22 هزار عدد تخم نوغان در یک جعبه تبدیل به 30 کیلومتر پیله ابریشم می‌شود.

وی به تولید یک‌هزار و 200 متر نخ ابریشم از یک پیله اشاره کرد و افزود: 30 کیلو گرم پیله ابریشم مواد اولیه یک مترمربع فرش ابریشمی را تامین می‌کند و دارای ارزش افزوده است.

داداش‌پور با بیان اینکه فرآوری و عمل‌آوری پیله ابریشم تا مبلغ 14 میلیون تومان ارزش افزوده ایجاد می‌کند، اظهار کرد: مرکز توسعه نوغانداری به‌دنبال مزیت‌سنجی توسعه نهالستان‌های توت در استان‌ها است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری از تشکیل کمیسیون نوغانداری در استان خراسان شمالی خبر داد و بیان کرد: جریان اطلاعات در حوزه نوغانداری باید به طرفی برود که توسعه نوغانداری ترویج پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار