قراردادهای ساخت پایانه کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره در مجتمع بندری نگین با سرمایه گذاران بخش خصوصی به زودی منعقد خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 07 September 2015
تابناک بوشهر: مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت : نهایی کردن قراردادهای پایانه های مجتمع بندری نگین برای سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از مهم ترین برنامه های اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال جاری است.
محمد راستاد گفت : این قراردادها شامل ساخت پایانه کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: این طرح ها در مجموع به پنج هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد داشت.
وی درباره فعالیت های توسعه ای در جزیره نگین و نیز پایانه کانتینری این بندر بیان کرد: در حال حاضر به صورت همزمان بخشی از امور اجرایی و همچنین مباحث قراردادی و مطالعاتی احداث پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین در حال انجام است.
راستاد اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی 860 روز دیگر طرح ساخت پایانه کانتینری مجتمع بندر نگین به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، اعتباری که برای احداث این پایانه در بخش خصوصی برآورد شده معادل دو هزار و 800 میلیارد ریال است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: این طرح شامل 600 متر اسکله، 30 هکتار محوطه کانتینری و 6 دستگاه گنتری کرین خواهد بود.
وی تاکید کرد: با بهره برداری از پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین، خطوط کشتیرانی ترددکننده به بندر بوشهر، متناسب با ظرفیت کشتی و میزان کانتینر در پایانه فعلی بندر بوشهر و یا در پایانه بندر نگین از خدمات دریایی و بندری استفاده خواهند کرد.
راستاد همچنین درباره فعالیت شناورهای مسافربری به جزیره خارگ اظهار داشت: در حال حاضر یک فروند کشتی مسافربری متعلق به شرکت کشتیرانی والفجر در مسیر بوشهر-خارگ فعالیت می کند.
این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در مسیر گناوه-خارگ نیز شناورهای بخش خصوصی فعالیت دارد.
وی از افزایش شناورهای مسافربری در مسیر خارگ خبر داد و گفت : با پیگیری های انجام شده، فردا یک فروند کشتی مسافربری جدید در مسیر بوشهر-خارگ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این شناور مسافربری با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت نفت با تلاش سرمایه گذار بخش خصوصی خریداری شده است.

منبع؛ خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها: جزیره نگین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار