مدیر سایت شرکت راکتورساز هرمزگان گفت: عظیم ترین برج پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس ساخته و به این پالایشگاه تحویل داده شد.
کد خبر: ۹۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 09 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مسعود نوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: حمل باری، با این مشخصات برای بار اول در کشور صورت گرفت و پروسه بارگیری و حمل و تخلیه این برج با در نظر گرفتن محاسبات خاص مهندسی و به کارگیری تجهیزات پیشرفته مربوط به حمل و نقل سنگین صورت گرفته است.


 
نوری گفت: در اواخر سال 1390 شرکت نفت ستاره خلیج فارس به منظور تولید بنزین یورو 4 از میعانات گازی اقدام به طراحی و ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه مربوطه در شهر بندرعباس نموده و در این راستا عملیات تامین 98 دستگاه از تجهیزات ثابت خود را به شرکت راکتور ساز واگذار کرد.
 
وی عنوان کرد: در ابتدا مقرر شده که ساخت تجهیزات مذکور به یکی از شرکت های کشور کره جنوبی واگذار شود، اما با توجه به عدم همکاری شرکت‌های خارجی در اثر تحریم باتوجه به توانمندی های شرکت راکتورساز در ساخت تجهیزات صنایع نفت و گاز و پروژه های مختلف این پروژه به این شرکت واگذار شد.
 
نوری افزود: شرکت راکتور ساز دارای دپارتمان‌های کاری مختلفی جهت طراحی، تامین متریال و ساخت و ارسال تجهیزات بوده که از جمله آن می توان به کارخانه ساخت تجهیزات این شرکت در اهواز و سایت بندرعباس اشاره کرد.
 
مدیر سایت شرکت راکتورساز هرمزگان با بیان اینکه این شرکت به عنوان یکی از قوی ترین و قدیمی ترین تولیدکنندگان حرفه ای و تخصصی داخلی تجهیزات صنایع نفت و گاز کشور است، گفت: به منظور تحقق آرمان های انقلاب در حالی اقدام به تولید و ساخت تجهیزات پروژه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس کردیم که از سوی مقام معظم رهبری سال "تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى" نامگذاری شده بود.
 
وی افزود: در این پروژه وزن تجهیزات واگذار شده به شرکت راکتور ساز از سوی شرکت نفت ستاره خلیج فارس بالغ بر ده هزار و پانصد تن بوده که خود نشان از وسعت و عظمت پروژه دارد، تجهیزات سنگینی نظیر مخزن 1804CC- نیز یکی از این تجهیزات است.
 
نوری عنوان کرد: این تجهیز دی آیزوهگزانایزر (Deisohexaniser) و سنگین ترین و بلندترین برج (Tower) فرآیندی یک پالایشگاه بنزین سازی است که به منظور جداسازی برش میانی، مشتمل بر ترکیبات با عدد اکتان پایین (عمدتاً متیل پنتان) از محصول خروجی و رآکتور ایزومریزاسیون و برگشت آنها برای فرآوری مجدد است.
 
وی گفت: ساخت برج یاد شده با طول حدوداً 70 متر و قطر 11 متر و نیز وزنی حدوداً 700 تن نه تنها از لحاظ ساخت بسیار پیچیده و همراه با رعایت کامل استانداردهای بین المللی مربوطه بوده بلکه فرآیند جابجایی و حمل این تجهیز سخت‌ترین و حداقل یکی از دشوار ترین جابجایی های محدوده منطقه خاورمیانه خواهد بود.
 
نوری با بیان اینکه شرکت راکتور ساز همانند دیگر شرکت های مهندسی و صنعتی حاضر در صحنه ایجاد ارزش افزوده صنایع کشور متضرر از تحریم های کشور های صنعتی بوده و هست، افزود: این قرارداد همزمان با شرایط دشوار اجرای پروژه در دوران تحریم که فشارهای بین المللی به تولید کنندگان بزرگ دنیا حتی کشورهای توسعه یافته آسیائی در خصوص ممنوعیت هرگونه فروش کالا به ایران بود واقع و اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار