مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: برای اولین بار همایش «شعر و نماز» با حضور ادبیان و شاعران و علاقمندان به این حوزه 28 آبان ماه در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 10 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شکرالله عبدی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این همایش در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه ابزار هنر و فرهنگ و حتی رسانه‌ها در تبلیغ و ترویج مسائل دینی و اعتقادی به ویژه امر نماز بسیار مهم و تاثیرگذار است بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا همایش «شعر و نماز» را در اردبیل با حضور علاقمندان و مشتاقان به این عرصه برگزار کنیم.

وی گفت:‌ با توجه به اینکه برای هر استان در گروه‌ها و موضوعات مختلف مبانی در ارتباط با ترویج و تبلیغ فرهنگ نماز پیش‌بینی شده است برای استان اردبیل نیز با محوریت هنرمندان شاعر، همایشی با نام «شعر و نماز» پیش‌بینی شده است که امیدواریم با برگزاری این همایش زمینه‌های ترویج و توسعه فرهنگ نماز و اقامه به جماعت آن مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل یادآور شد: محوریت این همایش نماز از دیدگاه ائمه اطهار، شهدا، بزرگان جامعه، اسرار نماز، عنصر تربیتی و تعالی کودکان و نوجوانان در سایه گرایش به نماز، عاشورا و نماز و همچنین مبانی مرتبط می‌باشد شاعران و سرایندگان ادبیات فارسی می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

عبدی بیان کرد: این همایش در دو گروه سنی زیر 25 سال و بالای 25 سال با اهدای جوایز ارزنده به سه نفر برتر در هر دو گروه سنی برگزار می‌شود که آخرین مهلت ارسال آثار 10 آبان ماه است که ما با جمع‌بندی و داوری آثار رسیده همایش را 28 آبان ماه در اردبیل برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در اطلاع‌رسانی این امر علاوه بر فعال کردن سایت ستاد اقامه نماز سعی کردیم از طریق نسب بنر و توزیع بروشور در سطح شهر با همکاری شهرداری اطلاع‌رسانی‌ها را انجام دهیم و از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها این اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: امیدواریم در این همایش تاثیرگذار در حوزه تبلیغ و ترویج اقامه نماز بتوان حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوب و موثری را انجام داد تا فرهنگ اقامه نماز در جامعه جا بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار