رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۶۷ هزار و ۱۷۰ هکتار از زمین‌های زراعی این استان زیر بار کشت پاییزه رفت و این روند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۲۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 13 December 2020

کریم ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: امسال ۴۳ هزار و ۷۳۵ هکتار گندم در ۴۲ هزار و ۳۵۵ هکتار از اراضی آبی و یک هزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی دیم گندم کشت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کشت محصول در ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان تهران افزود: همه محصول جو در اراضی آبی کشت می‌شود.

ذوالفقاری یادآور شد: روند کشت محصولات گندم، جو و کلزای پاییزی در مناطق سردسیر استان تهران پایان یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهارداشت: کشت گندم و جو در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه پایان یافته است و در سایر شهرستان‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به پایان کشت کلزا ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۶۷۱ هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت این محصول راهبردی رفته است.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: گندم پاییزه در ۳۸ هزار هکتار از مزارع استان کشت شده که ۱۰۰ درصد کشت گندم به صورت دیم معادل ۱۸۰ هکتار و ۸۷ درصد برنامه ابلاغی کشت گندم آبی پاییزه استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۸۸ درصد برنامه کشت جو نیز با سطح زیرکشت ۲۶.۵ هکتار انجام شده است و کشت جو و گندم محصول پاییزه همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: کشاورزان برای جلوگیری از هرنوع آسیب احتمالی به محصولات خود و جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی یا غیرطبیعی بهتر است تمام کشت خود را زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار