کالا‌های رسوب شده در گمرکات هرمزگان با شرایط خاص و بدون وقفه در حال ترخیص است.
کد خبر: ۹۲۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 13 December 2020
استاندار هرمزگان درباه آخرین وضعیت ترخیص کالا‌های اساسی در گمرکات استان گفت: اکنون شرایط ترخیص نسیه و درصدی به واردکنندگان در حال اجراست.
فریدون همتی در خصوص ترخیص فوری کالا‌های اساسی بدون کد رهگیری بانک نیز گفت: در دو ماه گذشته بیش از ۷۴۸هزار تن کالای اساسی ترخیص شده و حدود ۹۹ هزار تن در حال کسب تشریفات گمرکی است.
استاندار هرمزگان به دنبال مصوبات جدید هیات دولت در مهرماه و حذف برخی از فرایند‌های دست و پاگیر و روند ترخیص کالا‌ها در بندر شهیدرجایی گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۷۲۶ هزار و ۲۰۸ تن کالای اساسی ترخیص شد.
فریدون همتی افزود: حدود ۸ ماه پیش ۴ فروند کشتی در مقیاس‌های گوناگون وارد لنگرگاه بندر شهید رجایی شد که بار حدود ۵۰ درصد آن‌ها با سرعت در این ایام تخلیه شد و ۵۰ درصد دیگر به دلیل مشکلات اسنادی و اختلافات بین خریدار و فروشنده خارجی متوقف شدند که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده برخی مسائل حل شده و بزودی بار این کشتی‌ها نیز تخلیه می‌شود.
بیشتر بخوانید؛ سرعت در ترخیص کالا‌های اساسی ازهرمزگان با مصوبه جدید دولت
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۶ هزار تن لاستیک باری، سنگین و سایر لاستیک‌ها از گمرکات استان هرمزگان ترخیص شده و ۹۲ هزار حلقه لاستیک نیز در حال ترخیص است.
استاندار هرمزگان گفت: ۶۵ هزار تن کنجاله سویا، سه هزار تن ذرت نیز در حال ورود به بنادر استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار