یک متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: «تنهایی» هم از دیگر عوامل بروز بیماری آلزایمر می‌دانیم که می‌توان با رعایت مسائل بهداشتی، فردی و فیزیکی از روند بروز این بیماری بکاهیم.
کد خبر: ۹۲۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 13 December 2020
یک متخصص مغز و اعصاب مشکلات عروقی، فاکتور‌های ژنتیگی، رژیم غذایی پرچرب، نبود فعالیت ذهنی مناسب و مصرف دخانیات را در بروز بیماری «آلزایمر» مؤثر دانست.

به گزار ش ایسنا، دکتر علی‌اکبر رضایی بیان کرد: بیماری آلزایمر معمولاً در افرادی مشاهده می‌شود که بیشتر با فشارخون، تومور‌های مغزی، کم کاری تیروئید و بیماری‌های عفونی همراه هستند.

وی با بیان اینکه معمولاً این بیماری در دهه ششم به بعد زندگی افراد رخ می‌دهد که این فراموشی ابتدا از مکان و بعد زمان رخ می‌دهد، اظهار کرد: برای پیشگیری از این نوع بیماری روش‌های مثل ورزش کردن، کتابخواندن، شنا کردن و زندگی اجتماعی مناسب را پیشنهاد می‌کنیم چراکه باعث پیشرفت کُند این بیماری می‌شود.

رضایی با بیان اینکه ژنتیک هم نقش مهمی در بروز این بیماری دارد، تصریح کرد: درصد کمی از این نوع ییماری به کودکان اختصاص داده شده و برای درمان و پیشگیری از آن در کودکان بازی‌های فکری، فعالیت‌های جسمانی و رژیم غذایی پرچرب درنظر گرفته می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: «تنهایی» هم از دیگر عوامل بروز بیماری آلزایمر می‌دانیم که می‌توان با رعایت مسائل بهداشتی، فردی و فیزیکی از روند بروز این بیماری بکاهیم.

وی در پایان اعلام کرد: راه حل‌های که برای این نوع بیماری گفته شد باعث از بین رفتن کامل آن نمی‌شود بلکه باعث کمتر و کُند شدن روند ابتلا به این بیماری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار