استاندار هرمزگان در دیدار با معاون وزیر کشور و رئیس ستاد بحران این وزارتخانه با اشاره به تاثیرات سوء بحران خشکسالی بر بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی، بر تخصیص اعتبارات مناسب برای گذر از این بحران تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 10 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، روز به روز بحران خشکسالی در هرمزگان ابعاد فاجعه بارتری به خود می گیرد و مدیریت عالی استان به منظور مهار این بحران و با هدف جلوگیری از فشار بیشتر به مردم به مجموعه راهکارهای ویژه ای رو آورده که موجب شده بخش قابل توجهی از اعتبارات استان به سوی یافتن راههایی برای عبور از این مشکل هدایت شود.

در تازه ترین اقدام، جاسم جادری استاندار هرمزگان به همراه مجموعه ای از مدیران حوزه آب استان در دیدار با اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور و تدابیر ویژه برای عبور از این وضعیت بغرنج را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار  معاون وزیر کشور بر لزوم اختصاص اعتبارات لازم برای کمک به بهبود وضعیت کشاورزی و ساماندهی رودخانه ها و تامین آب شرب در هرمزگان تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز این دیدار در راستای پیگیری و تامین اعتبار لازم برای مبارزه با آفت جاروی جادوگر لیموترش و کمک به بهبود وضعیت کشاورزی و همچنین ساماندهی رودخانه ها و تامین منابع آب شرب و کشاورزی در هرمزگان قول همکاری داد.
 
استان هرمزگان 16 سال خشکسالی پی در پی را پشت سر می گذارد و اکنون محدودیت منابع موجب شده که علاوه بر آب سد استقلال میناب و سدهای شمیل و نیان، دهها حلقه چاه نیز حفر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار