مدیرکل ثبت‌احوال قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۱۳ هزار و ۵۲۸ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال،‌ ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 23 December 2020

به گزارش تابناک قم، منوچهر تیموری افزود: نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، ریحانه، فاطمه زهرا، معصومه، نازنین، زهرا، رقیه و نرگس میان نوزادان دختر و نام‌های علی، امیرعلی، محمدحسین، امیرحسین، امیرعباس، علیرضا، حسین، محمدمهدی، محمدعلی و محمدرضا بیشترین فراوانی را میان نوزادان پسر داشته است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، نرخ باروری(میانگین تعداد فرزندانی که یک زن در طول زندگی‌اش به دنیا می‌آورد) در استان ۱.۹ فرزند و نرخ خام ولادت(تعداد وقایع ثبت شده به ازای هر هزار نفر جمعیت) در استان ۱۶.۴ بود.

به گفته وی، تعداد ولادت‌های ثبت شده در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹ نسبت به روزهای معمول سال ۲.۵ برابر بود.

وجود یک میلیون و ۶۰۰ هزار سند ولادت و وفات در قم

تیموری بیان کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار سند ولادت و وفات در این استان وجود دارد که در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور آرشیو و بارگذاری شده است.

وی با بیان این‌که قدمت ثبت‌احوال قم به ۹۵ سال می‌رسد، افزود: ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۰۴ اولین سند ثبت‌احوال به نام حاجی میرزا حسین‌خان سعیدی در این استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: هر فرد با استفاده از کد ملی اختصاصی می‌تواند خدمات سجلی در اقصی نقاط کشور دریافت کند.

مدیرکل ثبت‌احوال قم خاطرنشان کرد: برای ثبت واقعه ولادت ۱۵ روز و وفات ۱۰ روز مهلت تعیین شده که در استان قم ۹۸ درصد وقایع حیاتی در این مهلت قانونی ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: برای رفاه حال شهروندان در سه بیمارستان ایزدی، شهدا و گلپایگانی و همچنین آرامستان بهشت معصومه(س) ماموری برای ثبت ولادت و وفات مستقر شده است.

سوم دی‌ماه به نام روز ثبت‌احوال نام‌گذاری شده است و شعار امسال «ثبت‌احوال هوشمند، امنیت و هویت در فضای مجازی، خدمات فراگیر» است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار