در هنرسرای خورشید اصفهان برگزار می شود/
تابناک: ارکستر مجلسی خورشید از ششم بهمن سال جاری به مدت دو شب در هنرسرای خورشید برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ 25 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آثار قدیمی همانند قطعه «به کنارم بنشین» از استاد روح الله خالقی، قطعه «به یاد شیدا» که تلفیقی از چند آهنگ قدیمی از علی اکبر شیداست، قطعه «جدایی» اثر اسدالله ملکی و قطعه «ای ایران» در این کنسرت اجرا می شود.

قطعه های بی کلام «رنگ ماهور» از استاد روح الله خالقی، «پیش درآمد ماهور» از استاد سعید هرمزی نیز اجرا خواهد شد.

ارکستر مجلسی خورشید به رهبری 'فرید اسماعیلی' و با حضور'حسین راولانه' و 'امیر مسیبی' به عنوان خواننده، ششم و هفتم بهمن امسال در ساعت 19 اجرا می شود.

متین دوامی، کسری عارفان، علی مهدی پور، رهی تقدسی نیا، دانیال نیکبخت، عادل مهدی پور، فرشاد امینی، پیام نیکبخت، مهرداد جزینی، احمدرضا ربیعیان، امیرحسین هراتیان، فرشاد شیرانی، مسیح مردیها و فراز فریدون پور ویولن نوازی این ارکستر را برعهده دارند.

بنیامین عارفان، سیاوش روحانی، سالار خاتون آبادی، سیامک بهبهانی، میثم اسدیان، سجاد عابدی، مهران اعظمی کیا، محمد جمشیدی، مهدی ندیمیان، محمدرضا نامدارپور و مهدی معتمدی نیز سایر نوازندگان ارکستر مجلسی خورشید هستند.

حدود 30 نوازنده و خواننده به صورت تلفیقی از سازهای زهی، بادی و ایرانی با دو خواننده به صورت سنتی و کلاسیک ارکستر مجلسی خورشید را اجرا می کنند. ارکستر خورشید از سال 89 تشکیل شده و در حال بازسازی آثار قدیمی موسیقی ایران است. علاقه مندان به تماشای این ارکستر می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به هنرسرای خورشید اصفهان مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :