نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس و حج و زیارت پیگیر حادثه مسجدالحرام است، گفت: عربستان سعودی باید پاسخگوی این حادثه باشد.
کد خبر: ۹۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 12 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی لاله افتخاری در گفت‌وگو با فارس در مشهد، در رابطه با حادثه شب گذشته مسجدالحرام شهر مکه که منجر به کشته شدن زائران خانه خدا شد ضمن عرض تسلیت اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون فرهنگی پیگیر این حادثه است و همچنین سازمان حج و زیارت روند موضوع را به همراه قوه قضائیه و دولت به منظور احقاق حق کشته شدگان و مجروحان ایرانی رسیدگی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: عربستان باید پاسخگو باشد که چطور می‌شود با وقوع یک طوفان جرثقیل با آن عظمت سقوط کند و منجر به کشته شدن زائران خانه خدا شود لذا این موضوع قابل اغماض نیست و باید هر چه سریع‌تر پیگیری شود با این نگرش بیمه هم اگر در این حادثه دخیل است باید از حیث حقوق زائران به آن وارد شود.

وی بیان کرد: در گذشته خانه خدا شکوه و عظمت بزرگی داشت که از داخل غار حرا هم رویت می‌شد لذا از زمان جاهلیت هم رعایت احترام کعبه از ملزومات بوده اما هم‌اکنون کعبه الهی تحت‌الشعاع ساخت و ساز و برج‌سازی عظیم در اطرافش قرار گرفته است و در حقیقت باید گفت به لحاظ مسئولیت حفظ این بنای اسلامی، حق ندارند در تضعیف و هتک حرمت کعبه قدمی بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار