بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 13 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

ادعای عجیب دادکان تایید شد


مهدی تاج امروز صحبت های محمد دادکان درباره فساد در فوتبال ایران را تایید کرد.

به گزارش "ورزش سه"، محمد دادکان مدعی شده بود که برخی باشگاه ها با قراردادن اسامی خیالی در لیست بازیکنان خود راه جدیدی برای کسب درآمد نامشروع پیدا کرده اند؛ ادعایی که امروز مورد تایید رییس سازمان لیگ هم قرار گرفت!

مهدی تاج، رییس سازمان لیگ در حاشیه مجمع امروز و در پاسخ به خبرنگاران درباره ادعای محمد دادکان گفت: هنوز باشگاه را پیدا نکردیم ولی در صحت صحبت های دادکان شکی نیست و ایشان حرف های درست می زند.

مسؤول پروژه توسعه مکه کیست؟

فعال مشهور عربستانی در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به حادثه دیروز در مکه، تأکید کرد که یک ماه قبل از انتقال کل پروژه‌‌های توسعه در مکه به فرزند پادشاه این کشور خبر داده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان   این فعال عربستانی که به دلیل انتشار اسرار پشت پرده خاندان حاکم در عربستان با نام "مجتهد" شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است، در تویتر خود نوشت که یک ماه قبل اعلام کرده بود تجهیزات (شرکت) بن لادن به شرکت نسما که متعلق به محمد بن سلمان (فرزند پادشاه و وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان) منتقل شد، و این شرکت همه پروژه های توسعه را در دست گرفت.

مجتهد خاطرنشان کرد: بن سلمان با فرمان پادشاهی توانست شرکت بن لادن را کنار بزند و همه پروژه ها را به شرکت نسما بدهد و حتی همه دارایی ها و تجهیزات بن لادن را نیز به شرکت خودش نسما منتقل کند.

عصر جمعه سقوط جرثقیل غولپیکر در مسجد الحرام 107 کشته و 238 مجروح برجا گذاشت.

مسؤولان سعودی دلیل این حادثه را طوفان شدید و صاعقه اعلام کردند.

منبع؛العالم


 (تصویر) بنر روزشمار نابودی اسرائیل در تهران

تابناک گیلان: سازمان بسیج شهرداری تهران اقدام به نصب بیلبوردهای «روزشمار نابودی اسرائیل» در سطح شهر تهران کرده است.

بر روی این بیلبورد‌ها بخشی از سخنان اخیر مقام معظم رهبری، نوشته شده و طرحی از روزشمار نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده ترسیم شده است.

رهبر معظم انقلاب در این سخنان با اشاره به اینکه برخی مقامات اسرائیل اظهار داشته‌اند که با وجود مذاکرات هسته‌ای، ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده‌اند، تصریح کردند: «اما ما به آن‌ها می‌گوییم شما ۲۵ سال آینده را اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت. در همین مدت روحیه اسلامی مبارز، حماسی و جهادی، صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت.»


(تصویر) بنر روزشمار نابودی اسرائیل در تهران


سازمان بسیج شهرداری تهران پیش‌تر نیز تابلوهایی با عنوان «صداقت آمریکایی» و «عنایت آمریکایی» در سطح خیابان‌های پایتخت نصب کرده بود.

سرمربی لهستان از بازی کدام ملی پوش ایران لذت می برد؟

ورزش > والیبال - استفان آنتیگا بعد از پیروزی سخت امروز تیمش برابر تیم ملی والیبال ایران؛ لب به تحسین سعید معروف گشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سرمربی لهستان به وب‌سایت رسمی مسابقات گفت: «باز هم یک بازی دشوار را با نتیجه‌ای رضایت بخش به پایان رسید.»

آنتیگا ادامه داد: «بازی مقابل ایران همیشه دشوار است. درست است در 2 سال گذشته پیروزی‌های بیشتری کسب کرده‌ایم. اما برای برد همیشه باید بهترین بازی را ارائه داد.»

او در تمجید از سعید معروف گفت: «بازی مقابل ایرانی‌ها، همیشه لذت بخش است. معروف یک بازیکن فوق‌العاده‌ست. او می‌تواند استراتژی بازی را عوض کند. ما در ست دوم می شد پیروز باشیم، اما شاهد سطح بالایی از والیبال بودیم.»

آنتیگا در پایان خاطر نشان کرد: «دوست دارم از بازیکنان جانشینم صحبت کنم. درژیژکا و میکا انرژی فوق‌العاده‌ای دارند و آن را به تیم هم منتقل می‌کنند. یک تیم باید به همین شکل باشد.»


اعدام دسته جمعی داعش در شهر موصل +تصاویر (18+)


گروه تروریستی داعش دو تن دیگر از مردان شهر موصل را اعدام کرد.

داعش جنایت دیگری را در عراق مرتکب شد.
 
گروه تروریستی داعش دو تن از مردان عراقی را در شهر موصل به جرم آنچه که توهین به خداوند اعلام کرده، گردن زد.
 
داعش مدرکی را برای اثبات جرم این مردان ارائه نداده و به نظر می رسد این اعدام داعش هم طبق معمول بر اثر جرم های واهی صورت گرفته باشد.
 
گروه تروریستی داعش به صورت روزانه تعدادی از مردان شهر موصل را در ملاء عام اعدام می کند تا مردم این شهر جرات هیچ گونه اقدامی را بر ضد داعش نداشته باشند.
 
شهر موصل از یک سال پیش تاکنون در اشغال گروه تروریستی داعش است و قوانین ویژه این گروه تروریستی در این شهر بزرگ عراق اجرا می شود.

اعدام دسته جمعی داعش در شهر موصل +تصاویر (18+)

اعدام دسته جمعی داعش در شهر موصل +تصاویر (18+)

اعدام دسته جمعی داعش در شهر موصل +تصاویر (18+)

اعدام دسته جمعی داعش در شهر موصل +تصاویر (18+)

اعدام دسته جمعی داعش در شهر موصل +تصاویر (18+)


بازیگر زن سینمای هند در برابر محمدرضا گلزار

«دیا میرزا» بازیگر زن سینمای هند، با امضاء قرارداد به فیلم سینمایی «سلام بمبئی» پیوست و قرار است نقش مقابل محمدرضا گلزار را بازی کند.

خبرگزاری تسنیم: «دیا میرزا» به عنوان اولین بازیگر سینمای هند، با امضاء قرارداد به فیلم سینمایی «سلام بمبئی» پیوست ؛ در این بازیگر ٣٤ ساله هندی، در ٤٠ فیلم سینمایی بازی کرده است.

آخرین موفقیت «میرزا» بازی در فیلم «paanch adhyay» بود؛ این فیلم در بسیاری از فستیوال های معتبر جهان پذیرفته شد و در جشنواره جیپورهند ، جایزه بهترین بازیگر زن به این بازیگر اعطا شد.

میرزا در فیلم‌های «نمی توانم تو را فراموش کنم» با سلمان خان، «پارینیتا» با آمیتاب باچان، «باج گیری» با پریانکا چوپرا و أجی دیوگن «بهت نگفتم» با آیشواریا رای و آمیتاب باچان همبازی بوده است.

او قرار است نقش مقابل محمد رضا گلزار را در«سلام بمبئی» بازی کند.

از دیگر بازیگران هندی که برای ایفای نقش در پروژه مشترک سینمای ایران و هند با آنها مذاکره شده است، میتوان به «اوم پوری» ،«گلشن گروور» و «جاوید جفری» اشاره کرد.

«اوم پوری» بازیگر بین المللی هند است که در بیش از دویست فیلم در بالیوود و ده ها فیلم در هالیوود نقش آفرینی کرده است.
همچنین کمپانی «موشن پیکچر» در حال رایزنی با آمیتاب باچان است تا با این بازیگرپرآوازه سینمای هند به توافق برسد ، چنانچه این توافق صورت نگیرد حضور « اوم پوری » در نقش پدر،قطعی است.

طبق برنامه ریزی انجام شده عوامل ایرانی «سلام بمبئی » مهر ماه عازم هند می شوند و فیلمبرداری نیز از «اول نوامبر» برابر با «دهم آبان» در بالیوود کلید می خورد.

مدتی پیش، «پهلاج نیهالانی » مدیرکمپانی موشن پیکچر برای قرارداد همکاری بین سینمای ایران و هند به تهران سفر کرد و با جواد نوروزبیگی تهیه کننده « سلام بمبئی » به توافقات نهایی رسیدند . همچنین «عبدالله اسکندری» ، «مجید میرفخرایی »، «ایرج شهزادی»، «علیرضا علویان »، «حسن پویا » به عنوان بهترین عوامل ایرانی به این فیلم پیوستند.

برخی از عوامل فیلم : نویسنده و کارگردان : قربان محمدپور ، تهیه کننده: جوادنوروزبیگی ،تهیه کننده هند: پهلاج نیهالانی، آهنگساز :دلشاد شیخ، خواننده :سونو نیگام،طراح چهره پردازی : عبدالله اسکندری، طراح صحنه و لباس : مجیدمیرفخرایی ،صدابردار:ایرج شهزادی،صداگذار:علیرضا علویان،مدیرفیلمبرداری: حسن پویا، دستیار کارگردان: رضا شکرالله ،مدیرتولید در ایران : حسین بشگرد،مدیرتولید در هند : فرزاد پاک،پخش در سینماهای هند : موشن پیکچر، پخش در کشورهای اسکاندیناوی : نصرالله قریشی، مشاور رسانه ای و مدیرکمپین تبلیغاتی :محسن سرافراز.

هاشمی رفسنجانی: عده ای پشت رهبرمخفی شده و مردم رااز ایشان دور می کنند/آسمان ریسمان درباره قهر با رهبر

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: روایت هاشمی از ظلم به رهبری، آن هم از سوی کسانی که در دوران مبارزه با ایشان نبودند؛ از این قرار است. هاشمی، رهبری را انقلابی کاملی میداند که هم ممتاز است و هم مخلص. ولی عده ای هستند که ناجوانمردانه در پشت نام ایشان مخفی شده و مردم را از ایشان دور می کنند. همانها که بنام دفاع از ولایت می گویند: میزان، همیشه رأی ملّت نیست!

یکسال قبل هم درست در چنین روزهایی آقای هاشمی از قهر ده ساله رهبری در دوران مبارزه رمز گشایی کرد. آنهم با آقایی که مبارزه با شاه را حرام کرده بود.جالب است که آن آقا همچنان آسمان و ریسمان را به هم می بافد تا حرفی درباره قهر ده ساله رهبری نزند!

در حاشیه نگاری از دیدار اعضای حزب ندای ایرانیان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آمده است:

**«روحانیت دوبار فریب خوردند». یکبار اوایل انقلاب. یکبار هم همین اواخر. یکبار درباره بنی صدر، یکبار هم درباره احمدی نژاد. البته خسارت بار اولش هم کمتر بود و هم کوتاهتر. جالب است که در هر دوبار هم روحانیتی سردمدار فریب خوردگان شدند که هم رأی مردم را تزئینی می دانستند و هم ادعای حمایت از ولایت را داشتند!

**هاشمی از تاثیر منبر می گوید. از منبرهای واقعی و حق گو. از همان منبرهایی که خودش می رفت. در دوران مبارزه. منبرهایی که پاسخگوی مردم بودند نه پرخاشگر به آنها. منبرهایی که حاصلش، اعتماد مردم بود. نه انزجارشان. هاشمی از تاریخ می گوید تا روحانیت گذشته ها را از یاد نبرد و خود را قیّم مردم ندانند!. چرا که امام یکبار برای همیشه فرمودند: «خمینی، مردم را رهبر خود می داند». مهم ترین ماموریت هاشمی در این روزها مقابله با همین جریان شده. تقابل با روحانیتی که از مردم، نمی گوید!.

**هاشمی می گوید اصولگرایی و اصلاح طلبی هر دو باید باشند. چون جدا از هم نیستند. درست مثل زمان مبارزه که دو روی سکه انقلاب بودند. هاشمی خودش مصداق توصیه اش شده. چون هم موسس جامعه روحانیت بوده و هم حامی خط اعتدال و اصلاح گرای تابع اصول. هاشمی خط اصلی توفیق این دو جریان را اعتدال میداند. چه در جامعه روحانیت. چه در اصلاح‌طلبی، جامعه روحانیت با اعتدال اوج گرفت و بی اعتدال در حضیض افتاد. هاشمی البته اینبار هشداری ویژه به اصلاح طلبان می دهد. درباره هجمه های اخیر به ندای ایرانیان. هاشمی می گوید اختلاف افکنی هم گناهی نابخشودنی است. هم عقوبتی اجتناب ناپذیر دارد. این تذکر برای آن است که ، اصلاح طلبان از یاد نبرند. "درِسیاست" همیشه روی پاشنه پیروزی نمیچرخد.

** حرف آخر آقای هاشمی حرف انتخابات 94 است. مثل سال 63 که گفت: «مردم، سیاهی لشگر انقلاب نیستند». مثل سال 76 که در نماز جمعه، تمام قد برای برگزاری انتخابات سالم ایستاد. مثل سال 84 که شکایتش را بخدا برد. مثل سال 88 که گفت هرگاه از نظر مردم دور شدیم، ضرر کردیم و مثل سال 92 که گفت: «این انتخابات، انقلاب حق النّاس بود». هاشمی این حرفها را سالهاست می زند.تا بگوید بهترین شیوه حفظ انقلاب. سپردن حق انتخاب به مردم است. همان طور که امام فرمود در جمهوری اسلامی، میزان رأی ملّت است و رهبری تاکید کرد: رأی مردم، حق النّاس است. حرف اوّل و آخر هاشمی از انتخابات 58 تا 94 همین است. تا فتنه دو قطبی ملّت - حکومت ایجاد نشود. تا احساس نشود که حکومت کسی را می خواهد و مردم، کسی دیگر را. تا میزان رأی ملّت باقی بماند نه رأی شورای نگهبان، نه رأی وزارت کشور و نه رأی هیچکس دیگری.


ازدواج کارتن‌خواب با دختر تحصیلکرده در تهران
 

خبرگزاری شبستان: حدود ۲۰ سال از زندگیم به همین شکل گذشت و هر روز میزان مصرفم بیشتر و بیشتر شد. خانواده‌ام، شغل و اعتبارم و همه دار و ندارم را از دست دادم. سرانجام به کارتن‌خوابی و به اصطلاح به آخر خط رسیدم.



به گزارش تابناک گیلان و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ازدواج مردی که سال‌های سال یکی از کارتن‌خواب‌های شهر تهران بوده، با دختری که لیسانس مدیریت دارد، یکی از تازه‌ترین خبرهایی است که بازتاب جالبی داشته است.

 

دو سالی از بهبودی و نجات مجید از مرداب اعتیاد می‌گذرد؛ مردی که بیست سال از زندگی 47 ساله خود را گرفتار افیون اعتیاد بوده، حال زندگی جدیدی را در کنار همسرش آغاز کرده است.

 

مجید می‌گوید: دانشجوی رشته‌ مکانیک و سال آخر دانشگاه دولتی بودم. تامین هزینه‌های زندگی و خرج و مخارج تحصیل برایم دشوار بود. تنها راهی که آن روزها به ذهنم رسید، رها کردن درس و دانشگاه بود. پس از مدتی در یک شرکت باربری مشغول به کار شدم و با دنیای درس و دانشگاه خداحافظی کردم.

 

او ادامه می‌دهد: چند سالی می‌شد که سیگار می‌کشیدم اما همیشه از اعتیاد وحشت داشتم و با خودم می‌گفتم محال است به سمت مواد مخدر بروم. همین ترس اما سبب کنجکاوی من شد و مقداری مواد مصرف کردم. اولین بار خیلی خوشم نمی‌آمد اما کم‌کم به مصرف مواد مخدر عادت کردم و برایم خوشایند شد. هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم مصرف تفننی و گاه و بیگاه مواد، مرا معتاد کند و زندگی‌ام را نابود سازد. بعد از مدتی احساس می‌کردم به علت وابستگی شدیدی که بین جسم من و مواد مشکل گرفته اقدام برای ترک حتما مرا می‌کشد و هر بار با همین دلیل پوچ خودم را قانع می‌کردم.

 

مجید همچنین می‌گوید: از تریاک گرفته تا هروئین و کراک و اواخر دوران مصرفم نیز شیشه؛ همه را امتحان کردم اما هیچ‌کدام تسکین دردهای بی‌درمان من و آشفتگی روح و روانم نبود. حدود 20 سال از زندگیم به همین شکل گذشت و هر روز میزان مصرفم بیشتر و بیشتر شد. خانواده‌ام، شغل و اعتبارم و همه دار و ندارم را از دست دادم. سرانجام به کارتن‌خوابی و به اصطلاح به آخر خط رسیدم.

 

او می‌افزاید: هیچ‌گاه امیدم را از دست ندادم. روزهای و شب‌هایی که برای تهیه پول مواد غذا در کوچه پس کوچه‌های شهر پرسه می‌زدم، هنگام عبور از کنار پنجره بعضی خانه‌ها، شنیدن صدای قاشق و چنگال که با ظرف غذای اهل خانه برخورد می‌کرد یک حسرت چند ساله را در دلم تازه می‌کرد. حسرت حضور در جمع خانواده و دوستان و حسرت یک غذای گرم که با محبت اعضای خانواده همراه باشد. عجز و ناتوانی آن روزهایم، مرا به آخر خط رسانده بود.

 

مجید در ادامه می‌گوید: یکی از سه‌شنبه‌های بی‌سروته شب‌های کارتن خوابی در یکی از محلات جنوبی تهران از دست اعضای یک مؤسسه خیریه که به کارتن‌خواب‌های شهر تهران خدمت‌رسانی می‌کنند، یک وعده غذای گرم دریافت کردم. مهربانی و عشقی که این افراد نسبت به کارتن‌خواب‌ها ابراز می‌کردند، بذر امید به یک زندگی تازه را در قلب خسته و جسم بی‌رمقم پاشید و امروز از آن شب به یاد ماندنی بیش از دو سال می‌گذرد. دو سال است که به لطف خدا هیچ‌گونه اعتیادی ندارم و تجربه آن سال‌های سخت برایم همچون چراغ راه است.

 

سودابه، همسر مجید هم می‌گوید: وقتی مجید از من خواستگاری کرد، باور اینکه پاسخم مثبت باشد برای همه اطرافیانم بعید بود. دو سال پاکی و بهبودی او در مقابل سابقه‌اش در اعتیاد و زندگی بی سروسامان کارتن‌خوابی‌اش سبب شده بود تا همه جواب من را منفی تلقی کنند. اما سرانجام جواب مثبت من به خواستگاری مجید بقیه را شوکه کرد. به نظر من گذشته افراد در زندگی مشترک مهم هست اما نه به اندازه‌ اهمیتی که شرایط فعلی آن‌ها دارد.

 

او ادامه می‌دهد: مجید هم مثل دیگر انسان‌ها حق زندگی دارد. خیلی از افرادی که به کارتن‌خوابی و شرایط آن روزهای مجید می‌رسند ناامید شده و هیچ تلاشی در جهت بهبود خود انجام نمی‌دهند. شرایط سخت و زندگی پرتلاطمی که او پشت سر گذاشته و همتی که در ترک مواد مخدر به خرج داده برایم تحسین‌برانگیز است و با تمام وجود به همسرم مجید اعتماد دارم و مسئولیت‌پذیری او در زندگی مشترکمان را قلباً باور دارم.

 

این زن می‌افزاید: شخص معتاد پس از بهبودی می‌تواند یک زندگی جدید را شروع کند و همراهی و باور قلبی اطرافیان، بزرگترین و برترین کمک به او است. باور و اعتماد به افرادی که دچار لغزشی چون اعتیاد شده‌اند، یکی از راه‌هایی است که موجب می‌شود آن‌ها در راه نجات و ترک اعتیاد خود قدم بردارند و چه‌بسا این افراد در زندگی جدید خود به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار