معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دفتر شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی (یوسرن) فعالیت خود را زیرنظر معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی و دفتر بین‌الملل به طور رسمی آغاز کرد.
کد خبر: ۹۳۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 01 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «رضا خدارحمی» افزود: این شبکه با هدف گسترش آموزش و پژوهش علمیِ اخلاق محور و بشر دوستانه و در نهایت پیشرفت علم برای اهداف غیرنظامی و مصالح عمومی در ٢٢ رشته علمی در دنیا ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: اجرای پروژه های علمی بین المللی، بین رشته ای و ایجاد بستری برای ارتباط بهتر میان پژوهشگران جوان و دانشمندان مجرب در تمام دنیا از برنامه های پیش روی این شبکه است. شعار اصلی یوسرن «علم بدون مرز» است.

او گفت: چشم انداز این شبکه علمی جهانی گسترش ارتباطات علمی بدون مرز بین رشته ای، مرز جغرافیایی و مرز میان دانشمندان با تجربه و جوان است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه‌های علمی بین‌المللی و بین رشته‌ای و همچنین، ایجاد بستری برای ارتباط بهتر میان پژوهشگران جوان و دانشمندان مجرب در تمام دنیا از برنامه‌های پیش روی این شبکه است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: یکی از مزایای افزایش ارتباط دانشمندان جهان، جلوگیری از اجرای پژوهش‌های تکراری و هدررفت سرمایه‌های مالی و انسانی در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های دنیا است.

خدارحمی افزود: برگزاری سخنرانی های علمی توسط دانشمندان داخل و خارج از کشور با عنوان USERN Talk، برگزاری سمپوزیوم ها، سمینارهای و مدارس علمی با حضور سخنرانان و دانشمندان جوان داخلی و خارجی، برگزاری کارگاه های توانمند سازی در خصوص اشنایی دانشجویان و پژوهشگران با Grant & Funding علمی پژوهشی داخلی و خارجی از سازمان‌هایی مانند (National Institute for Medical Research Development) NIMAD، NIH (National Institute of Health)، آشنایی دانشجویان با دوره های فرصت مطالعاتی و Scholarship جهت ایجاد ارتقا سطح علمی فعالیت پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران، بسترسازی برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی با مراکز علمی دنیا به منظور تسهیل همکاری های علمی-پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران و ایجاد گروه‌های تحقیقاتی با محوریت پتانسیل های علمی- تحقیقاتی موجود در دانشگاه با همکاری های بین المللی از اهداف تشکیل این دفتر است.

وی با بیان اینکه مکان دفتر یوسرن اکنون در دانشکده داروسازی قرار گرفته است، گفت: دکتر «ژیلا ایزدی» عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم دارویی به عنوان دبیر علمی دفتر یوسرن و «فربد قبادی‌نژاد» دانشجوی پزشکی مسوولیت دبیر اجرایی این مجموعه را بر عهده دارند.

یوسرن (USERN) شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی است که مخفف Universal Scientific Education and Research Networ می باشد در اواخر سال ٢٠١٥ تأسیس شد.

علوم پزشکی کرمانشاه دانشگاهی با ۵۰ سال قدمت

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار