در نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با معاون وزیر کشور مطرح شد:
تابناک-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در نشست با معاون وزیر کشور، به منظور رصد مشکلات کارگروه های استانی و حل و فصل موانع قانونی برای ساماندهی محلات حاشیه نشین، پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه ملی از سوی استان هرمزگان مطرح شد.
کد خبر: ۹۳۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰ 01 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، رضا مدرس با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه جدی بر مسئله حاشیه نشینی و شناسایی نیازها و مشکلات ساکنین این مناطق در محلات هدف حاشیه نشین، اظهار داشت: با مجموعه اقدامات صورت گرفته، شناخت خوبی در زمینه محلات حاشیه نشین در استان وجود دارد و نیازهای این محلات احصا شده که با اولویت بندی در حال پیگیری است.
 
وی افزود: در همین راستا و با هدف همسو کردن برنامه ها، اقدامات و فعالیت های دستگاه های  اجرایی، امروز نشستی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر میرباقری رئیس کارگروه مقابله با حاشیه نشینی دفتر مقام معظم رهبری، دکتر عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی، دکتر رستم وندی معاون سازمان اجتماعی وزارت کشور برگزار شد که اقدامات استان در خصوص رفع مشکلات محلات حاشیه نشین در این نشست تشریح شد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بازگشایی دومعبر جدید در محله اسلام آباد بندرعباس، واگذاری زمین برای ساماندهی حاشیه نشینی در دومحله چاهستانی ها و اسلام آباد را از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست ویدئوکنفرانسی عنوان کرد و گفت: طی نشست ستاد بازآفرینی شهری استان، مقرر شد دفتر فنی استانداری هماهنگی لازم را با شهرداری بندرعباس و اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص فراهم سازی زمینه ایجاد اصلاحات در معابر محله اسلام آباد و تعیین تکلیف واگذاری اراضی برای ساکنان محله چاهستانی ها انجام دهد.
 
مدرس بیان داشت: در نشست امروز با معاون وزیر کشور، پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه ملی برای رصد مشکلات کارگروه های استانی و حل و فصل برخی موانع قانونی در سطح ملی از سوی استان هرمزگان مطرح شد.
 
وی افزود: علی‌رغم واگذاری اختیار تام به استان ها برای تصمیم گیری در زمینه محلات حاشیه ای شهرها، برخی دستگاه ها و نهادهای استانی برای تصمیم گیری نیازمند اخذ مجوز و کسب تکلیف از سازمان ها و نهادهای ملی هستند که در صورت تشکیل کارگروه ویژه ملی، فرآیند تصمیم گیری برای ساماندهی محلات حاشیه نشین تسریع می یابد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته دفاتر تسهیل‌گری وزارت کشور و استانداری در این محلات مستقر و افراد و ساکنان این سکونتگاه‌ها شناسایی شده‌اند.
 
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و مدیرکل دفتر فنی و عمرانی استانداری هرمزگان و مدیران دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی نیز در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/ز260

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار