استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: فرهنگ زیربنای تمام مسائل موجود در جامعه بوده و انقلاب شکوهمند اسلامی بیشتر بر پایه فرهنگ و احیای مسائل فرهنگی و اخلاقی اتفاق افتاده و انقلابی فرهنگی است.
کد خبر: ۹۳۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ 02 February 2021

 

اکبر بهنامجو در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر اظهارکرد: اینکه انقلاب ما انفجار نور بوده از حوزه فرهنگ نشات گرفته و وظیفه ما حفظ و نگهداری دستاوردهای انقلاب و شهدا و امام شهدا است.

وی بیان کرد: کار کردن در حوزه فرهنگ بسیار سخت است اما همه مشکلات اجتماعی اعم از بزهکاری، طلاق، خودکشی و اعتیاد ریشه در فرهنگ دارد و باید روی این مسائل بیشتر متمرکز شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی از سوی ارگان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد با محوریت دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده و نتایج خوبی نیز به دست آمده است که به خاطر کرونا تعطیل بوده و به زودی در ادارات، کارخانه‌ها و بخش‌های خصوصی و دولتی آموزش مهارت‌آموزی‌های زندگی شروع می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: بخش عظیمی از مردم از ظرفیت برنامه شاد استفاده می‌کنند و آموزش وپرورش در آموزش و تعلیم دانش‌آموزان و خانواده‌ها در رابطه با مهارت‌آموزی زندگی از قبیل همسریابی، زندگی بعد از ازدواج و ترویج فرهنگ اسلامی نهایت تلاش خود را باید بکار گیرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود شهرستان مشگین‌شهر را قطب گردشگری و تاریخی برشمرد و گفت: این شهرستان از برکت انقلاب اسلامی به یک منطقه گردشگری و صنعتی تبدیل شده و نمونه آن اتمام چهاربانده راه ارتباطی از اردبیل تا این شهرستان است.

استاندار اردبیل بیان کرد: وجود کارخانه کامیون‌سازی حدید مبتکران و پهنه‌های معدنی در محدوده این شهرستان، انقلاب عظیم معدنی و صنعتی در راستای اشتغال‌زایی و اقتصادی برای مشگین‌شهر به ارمغان می‌آورد.

بهنامجو در رابطه با طرح مدیریت و کنترل کرونا نیز افزود: از مزایای طرح سردار شهید سلیمانی محله محوری بودن طرح بود که در ایام کرونا اتحاد و وحدت با محوریت سپاه و پایگاه‌های مقاومت انجام شد و پایگاه مقاومت محلات با مدیریت جهادی به پایگاه سلامت تبدیل شد.

او افزود: در این طرح پایگاه‌های سلامت علاوه بر اینکه برای کمک به سلامت جامعه اقدام کردند، بلکه سایر آسیب‌ها را در این طرح شناسایی و برای کنترل و پیشگیری آن اقدام کردند.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار