معاون سیاسی استاندار سمنان:
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه هیچ مدیری در استان حق شکایت از خبرنگاران را ندارد، گفت: رئیس علوم پزشکی سمنان درباره شکایت از یک رسانه توضیح دهد.
کد خبر: ۹۳۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 03 February 2021

هیچ مدیری در استان سمنان حق شکایت از خبرنگاران را ندارد

به گزارش تابناک سمنان حبیب الله خجسته پور ظهر چهارشنبه در پی شکایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مدیر مسئول یکی از نشریات استانی، خواستار توضیح در این باره شد و بر ضرورت عدم شکایت مسئولان استان سمنان از خبرنگاران تاکید کرد.

خجسته پور تصریح کرد: بی تردید خبرنگاران و اصحاب رسانه، به عنوان زبان گویای جامعه و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان نقشی مؤثر در تعامل دوسویه و بیان مطالبات و انتظارات اقشار مختلف جامعه از مسئولان داشته و در این بین لزوم توجه به امنیت شغلی خبرنگاران و حمایت از این قشر پرتلاش امری بدیهی و لازم الاجرا است.‌

وی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: همانگونه که مطلعید، شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان در جلسه مرداد ماه سال جاری مصوب کرد تا هر گونه شکایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه منوط به طرح موضوع در جلسه شورای اطلاع رسانی استان و صرفاً با تأیید اعضای این شورا امکان پذیر بوده و هیچیک از مدیران اجرایی استان حق شکایت مستقیم علیه هیچ رسانه و رسانه نگاری را در مراجع قضائی نداشته و ملزم به رعایت مصوبه هستند.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: با عنایت به شکایات انجام شده آن دانشگاه از برخی اهالی رسانه و علی رغم توصیه قبلی مبنی بر عدم استمرار پروسه شکایت از خبرنگاران، ضرورت دارد در اسرع وقت ضمن اعلام دلایل آن دانشگاه در خصوص استنکاف از مصوبه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان، نسبت به بازپس‌گیری شکایت دستگاه از رسانه‌های ذکر شده اقدام و نتیجه را به این شورا اعلام کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، اشاره خجسته پور به شکایت دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از یک نشریه استانی است. به نظر می‌رسد شکایت دانشگاه علوم پزشکی سمنان دارای دو محور است که نخستین آنها انتقاد خبرنگاران از وضعیت بهداشت و درمان دامغان و بیمارستان برادران رضایی مندرج در نشریه مذکور و همچنین خطاب دانشگاه علوم پزشکی سمنان توسط این نشریه است.

شائبه مطروحه درباره این شکایت این است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی معتقد است نشریه مذکور نباید از لفظ دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان غافل شود و به دلیل عدم درج کلمه استان در کنار واژه سمنان از این نشریه شکایت شده است. این در حالی است که استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است که هیچکدام زیرمجموعه دیگری محسوب نمی‌شوند و نه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و نه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هیچکدام مسئولیت بهداشت و درمان تمام استان سمنان را برعهده ندارند.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بالغ بر ۴۰ درصد جمعیت و بیش از نیمی از وسعت استان سمنان را در شهرستان‌های شاهرود و میامی زیر نظر دارد و دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز حدود ۶۰ درصد از جمعیت و نزدیک به نیمی از وسعت استان خدمات می‌دهد. به نظر می‌رسد حساسیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان درباره درج نام استان کنار واژه سمنان یکی از عوامل شکایت از نشریه مورد نظر در کنار انتقادات وارده به بیمارستان‌های مهدی‌شهر و دامغان باشد.

طبق مصوبه شورای اطلاع رسانی استان سمنان هیچ مدیری حق شکایت از نشریات و خبرنگاران را نداشته و مباحث می‌بایست در درون این شورا بررسی و سپس رفع شوند.

در نهایت باید گفت رسانه‌ها در همه امور و خصوصاً از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در تمام استان سمنان خالصانه در کنار مدیران استانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان بوده و هستند و خدمات شایان ذکرشان در گزارش عملکرد مسئولان و همچنین آگاهی رسانی و اطلاع رسانی در زمینه کرونا یکی از مهمترین عوامل عبور از پیک‌های تشدید بیماری است. این همکاری بدون چشم داشت از سوی مسئولان و رسانه‌ها به صورت دوسویه همچنان نیز ادامه دارد و به نظر می‌رسد خویشتن داری از سوی دو طرف معادله بهترین راه کار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار