معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۴۴۳ تن انواع کالای غیرنفتی امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
کد خبر: ۹۳۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 11 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفر اصغری، در حاشیه جلسه دستگاه های هم خانواده سازمان صمت ، با اعلام این خبر افزود: ارزش کالاهای صادراتی استان مرکزی بیش از ۷۱۰ میلیون دلار است و اغلب محموله‌های ارسالی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه بوده است.
وی اظهار داشت: فرآورده‌های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، آب‌میوه‌، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی‌استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن و لبنیات از مهمترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری بوده‌ است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: ۶ هزار و ۵۳۷ سفارش صادراتی امسال در این استان ثبت شده که تاکنون پنج هزار و ۹۹۱ مورد معادل ۹۱ درصد عملیاتی شده است.
اصغری ادامه داد: ۹۹۹ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی برای این استان در سال جاری هدفگذاری شد که با وجود ثبت سفارش‌های انجام شده تحقق آن دور از انتظار نیست.
وی گفت: با توجه به تنوع تولید، خدمات و معادن مختلف در استان مرکزی، صادرات در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، لبنیات و خدمات فنی و مهندسی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به این استان تکلیف و سهم آن نیز مشخص شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار