تابناک-بزرگترین مجتمع دامپروری استان هرمزگان فردا با حضور استاندار هرمزگان در شهرستان بستک افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 15 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،استاندار هرمزگان گفت: مجتمع دامپروری شرکت تعاونی پیشتاز دهنگ در شهرستان بستک، به عنوان بزرگترین مجتمع دامپروری استان هرمزگان، فردا همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های شاخص تعاونی های سراسر کشور، افتتاح می‌شود.

با گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، فریدون همتی بیان کرد: عمليات اجرايی طرح مجتمع دامپروری این تعاونی که بزرگترین مجتمع دامی استان هرمزگان می باشد در زمینی به مساحت 22 هکتار با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال به اجرا درآمده است که 80 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات پرداختی به تعاونی شامل 50 میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه اشتغال پايدار روستایی و عشایری و 30 میلیارد ریال منابع داخلی بانک کشاورزی و مابقی توسط اعضا تامین شده و در روستای دهنگ شهرستان بستک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: شرکت تعاونی پیشتاز دهنگ بستک در سال 1392 با عضویت 20 نفر و با موضوع تولید شیر، گوشت و کود در روستای دهنگ شهرستان بستک به ثبت رسیده است.

استاندار افزود: پروانه بهره برداری این تعاونی ظرفيت نهايی پرورش 1300 راسي دام را ترسيم نموده که درفاز اول با 500 راس گاو شیری و با ظرفیت تولید سالانه 4000 تن شیر از طريق بهره گيری از بروز ترین دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه شیر دوشی افتتاح خواهد شد.

همتی افزود: تمامی زیرساخت های موجود در اين مجتمع ظرفیت توسعه دامداری را تا 2000 راس دارا می باشد که در صورت تأمین اعتبار در آینده این مهم نیز قابل تحقق خواهد بود.
فردا همچنین چندین طرح عمرانی نیز با حضور استاندار هرمزگان در بستک به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ز361

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار