تابناک-امام کاظم(ع) در همه مراحل زندگی با حفظ و تقویت تعالیم اسلام راستین و با وجود سختی ها در مسیر انجام وظایف و تکالیف الهی، با استواری به مبارزه با مشکلات زمانه پرداخت.
کد خبر: ۹۴۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 09 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد در جمع کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) به ویژگی های شخصیتی آن امام همام اشاره کرد و گفت: حلم و بردباری، سخاوت و بخشش، عبادت و بندگی از مهم ترین ویژگی های امام هفتم شیعیان امام موسی کاظم (ع) است.

وی افزود: حلم و بردباری یکی از ویژگی های مهم امام هفتم (ع) بود و به دلیل این ویژگی، لقب «کاظم» گرفته اند یعنی کسی که علم را با حلم آراسته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) با دشمنان و بداندیشان به نرمی و مهربانی رفتار می کرد و با این شیوه، به تربیت آنها می پرداخت، خاطرنشان کرد: کمک به مستمندان و نیازمندان و اطلاع از احوال زندگی آنها از دیگر ویژگی های امام موسی کاظم (ع) بود. ایشان با تک تک افراد جامعه ارتباط نزدیک و مستقیم داشتند.

حجت‌الاسلام انصاری راد در ادامه با اشاره به شرایط دوره امامت امام موسی کاظم (ع)، تصریح کرد: دوره امامت امام موسی کاظم (ع) یکی از دوران های بسیار تاثیرگذار در تاریخ تشیع است.

وی ادامه داد: امام هفتم شیعیان(ع) به دلیل فضیلت های اخلاقی والا در نزد مردم از جایگاه ویژه و مقام ارزشمندی برخوردار بود و این محبوبیت فراوان امام هفتم(ع)، تشویش و نگرانی دستگاه خلافت عباسی را در پی داشت. از این رو بخش زیادی از عمر شریف آن حضرت(ع) در زندان های خلفای ستمگر سپری شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: امام کاظم(ع) در همه مراحل زندگی با حفظ و تقویت تعالیم اسلام راستین و با وجود سختی ها و موانع بسیاری که در مسیر به انجام رساندن وظایف و تکالیف الهی به وجود آمده بود، با استواری فراوان به مبارزه با مشکلات زمانه پرداخت و تمامی عمر پر برکت خود را در راه هدایت و ارشاد مسلمانان سپری کرد.

انتهای پیام/ز 676

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار