رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات هشت سرنشین یک فروند لنج ایرانی سانحه دیده در آب های کشور عمان با همکاری گارد ساحلی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 15 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی زاده ضمن اعلام این خبر گفت: یک فروند لنج تجاری ایرانی که از بندر دبی در کشور امارات عازم بندر چابهار بود، در نزدیکی جزیره سلامه فناکو (شمالی ترین جزیره کشور عمان) به علت نقص فنی موتور و آبگرفتگی اعلام اضطرار کرد.
 
وی افزود: مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس(MRCC) بلافاصله پس از دریافت پیام اضطرار، ضمن اطلاع رسانی به مالک شناور از تعاونی های لنج داران بندرعباس، جاسک و سیریک درخواست همکاری کرد.
 
مکی زاده اظهار داشت: با انجام هماهنگی لازم با گارد ساحلی عمان، یک فروند ناوچه به محل سانحه اعزام و با همکاری کشتی نگار در منطقه، پیام اعلام اضطرار به شناورهای عبوری ارسال شد. در مرحله پایانی عملیات، یک فروند لنج صیادی به محل سانحه اعزام و شناور مضطر به مقصد بندر سیریک در سواحل شرقی استان هرمزگان یدک شد.
 
مکی زاده در پایان ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن این عملیات و نجات لنج باری از خطر غرق شدن، یادآور شد: در حال حاضر هر ۸ سرنشین این شناور در صحت و سلامت کامل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار