برترین‌های دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان با حضور فرماندار، مسوولان حوزه فرهنگ و هنرمندان استان معرفی و تقدیر شدند.
کد خبر: ۹۴۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 15 March 2021

برترین‌های دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان تقدیر شدند

 

به گزارش تابناک سمنان دهمین دوره جشنواره به همت انجمن موسیقی استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان شامگاه یکشنبه به صورت مجازی برگزار با استقبال هنرجویان و اهالی موسیقی مواجه و بیش از ۳۰۰ اثر از ۵۰۰ شرکت کننده و در رشته ها و سازهای مختلف برگزار شد.

بیش از ۱۵۰ نفر در بخش های رقابتی، آزاد، پژوهشی و مهمانان خارج از استان سمنان با رای هیات داوران انتخاب و اسامی آنها در این مراسم قرائت شد.

در آیین اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان که به صورت تلفیقی حضوری و مجازی برگزار شد نادر فخری فرماندار ، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، معاونان هنری و سینمایی و نیز فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان موسیقی حضور داشتند.

در این مراسم علاوه بر اجرای قطعات موسیقی توسط هنرمندان به صورت تک نوازی پیانو کلاسیک و گروه نوازی و نیز قرائت بیانیه هیات داوران، اسامی برگزیدگان دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان قرائت و از نفرات اول هر رشته که در سالن تئاتر شهر حضور داشتند با اهدای تندیس جشنواره تجلیل شد.

در اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان از دو هنرمند موسیقی پیشکسوت همایون میرمعصومی و احمد امامی تقدیر شد.

ارسال ۲۵ اثر از سایر استانها به عنوان مهمان و دو اثر از خارج از کشور، ویژگی های دهمین جشنواره استانی موسیقی بود که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شد.

اجرای کنسرت به صورت مجازی در دستور کار قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در آیین اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان در سالن تئاتر شهر سمنان خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره ۳۰۰ اثر از هنرمندان استان و خارج از استان دریافت شد و این رقم در سال آینده با تلاش و فعالیت بیشتر باید به یکهزار اثر برسد.

فرشید فلاح جشنواره موسیقی را فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی استعدادهای موسیقی استان دانست و گفت: از دل این جشنواره ها است که چهره ها و هنرمندان گمنام شناسایی و در سطح استان و ملی معرفی می شوند.

فلاح با اشاره به رویکرد این اداره کل در برگزاری برنامه های فرهنگی هنری به صورت مجازی گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب بیشتر شناخته شود و از این ظرفیت استفاده شود.

وی گفت: استفاده از این ظرفیت در جشنواره تئاتر استان ابتدا مورد استفاده قرار گرفت و جشنواره موسیقی استان نیز به این شیوه برگزار شد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برای توسعه فعالیت های فرهنگی هنری بهره گیری از فضای مجازی را در برگزاری برنامه های مختلف و نیز تولید محتوی دینی و فرهنگی در دستور کار قرار داده است.

فلاح با بیان اینکه فضای مجازی علاوه بر استان بیشتر جنبه ملی دارد گفت: حضور هنرمندان موسیقی از استانهای دیگر و حتی خارج از کشور به جشنواره استانی موسیقی بیانگر این امر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت: از انجمن موسیقی استان سمنان درخواست شده تا برگزاری کنسرت ها و اجراهای موسیقی را به صورت مجازی در برنامه خود قرار دهد و این اجراها نیز با توجه به قابلیت فضای مجازی بیشتر جنبه ملی پیدا می کند و این امر در شناساندن هنرمندان و موسیقی و هنر این استان در سطح ملی بسیار کارآمد است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار