کد خبر: ۹۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 15 September 2015
فرماندار دهلران گفت: 25 میلیارد ریال در بودجه امسال برای توسعه و بهسازی راه های ارتباطی این شهرستان پیش بینی شده است.
به گزارش تابناک ایلام،امیدعلی سبزی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: این اعتبار از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان برای راه های شهرستان پیش بینی شده است.
وی با اشاره به هزینه 80 میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی در سال گذشته برای روکش وآسفالت راه های شهرستان افزود: تعریض مسیر دهلران به مهران ودهلران به اندیمشک، مطالعه و برآورد چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک از دیگر اقداماتی است که در حال پیگیری است.
فرماندار دهلران از اتمام عملیات حذف نقاط حادثه خیز و آسفالت هفت کیلومتر بهسازی و آسفالت مسیر دهلران به مورموری در دولت یازدهم خبر داد و ادامه داد: این کار نیز با هدف تسریع در عبور و مرور در این مسیر پرتردد انجام شد.
سبزی یادآور شد: اجرای جاده چمسرخ از دیگر پروژه های راه سازی شهرستان است که در این دولت به قرارگاه خاتم واگذار و امروز شاهد تسریع درعملیات اجرایی آن هستیم.
وی با اشاره به 170 کیلومتر راه فرعی، 200 کیلومتر راه اصلی و شریانی ، 275 کیلومتر راه روستایی و 300 کیلومتر راه مرزی در این شهرستان تاکید کرد: کار تعریض و بهسازی مسیر موجود دشت عباس تا سپتون بطول 24 کیلومتر نیز دردو مرحله برآورد شده و در دست اقدام است.
فرماندار دهلران همچنین از آغاز عملیات اجرایی 30 کیلومتر روکش آسفالت راههای روستایی از چم هندی تا فکه خبر داد و گفت: این پروژه نیز در مرحله مناقصه است وعملیات اجرایی آسفالت دو کیلومتر واریانت امامزاده عباس در دشت عباس نیز تکمیل شده است.

*** آموزشکده کشاورزی دهلران از پیشرفت بالای 80 درصد برخوردار است
وی گفت: با پیگیری های دولت تدبیر و امید و در جریان سفر رییس جمهور به استان 45 میلیارد ریال برای این پروژه از محل اعتبارات سفر و ملی اختصاص یافت و پیشرفت عملیات اجرایی آن از 20 درصد به بالای 80 درصد رسیده است.
فرماندار دهلران اظهار کرد: با راه اندازی آموزشکده کشاورزی در این شهرستان زمینه برای اشتغال به تحصیل علاقمندان کشاورزی فراهم می شود.

*** امسال هفت میلیارد ریال برای طرح هادی در روستاهای دهلران هزینه می شود
سبزی افزود: این اعتبار از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان برای اجرا و تهیه طرح هادی در روستاها بکار گرفته می شود.
وی گفت: سال گذشته اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال برای اجرا و تهیه طرح هادی در 20 روستای این شهرستان هزینه شد.
*** یک هزار و 300 میلیارد ریال در حوزه منابع آب شهرستان هزینه می شود
فرماندار دهلران افزود: امسال بعضی از پروژه های آب شهرستان شروع و برخی نیز تسریع در عملیات انجام شده که نوید رونق کسب وکار در دهلران است.
وی بیان کرد: سد میمه با توجه به عدم فعالیت امروز ضمن پرداخت تمام مطالبات با تزریق 420 میلیارد ریال اعتبار در مسیر کار و پیشرفت قرار گرفته و ماهانه اید 40 میلیارد ریال صورت وضعیت کارکرد داشته باشد.
سبزی گفت: در پایین دست سد میمه شبکه آبیاری و زهکشی با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که 80 میلیارد ریال برای آن هزینه می شود.
وی به اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در سطح 31 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه در این دولت اشاره و افزود: برای اجرای مزرعه نخست در قالب سه هزار و 500 هکتار اعتباری بالغ بر370 میلیارد ریال هزینه می شود که در سال جاری و با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی یک هزار هکتار از این میزان نیز بهره برداری شد.
فرماندار دهلران اضافه کرد: کار اجرای 20 هزار هکتار اراضی دشت عباس نیز به صورت ثقلی و با پیشرفت 30 درصد در حال اجراست.
سبزی به توجه دولت در زمینه تامین آب اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: بهره
برداری از بند انحرافی دویرج با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو از دیگر اقدامات دولت در این شهرستان بود که زمینه آبیاری شش هزار هکتار از اراضی دهلران و موسیان را فراهم کرد و اعتباری بالغ بر 580 میلیارد ریال هزینه شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار