مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان در بازدید از زاچ و داربست خبر داد:
تابناک-مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت واحدها و زیرساخت های شهرک مسکونی شهید حاج قاسم سلیمانی از طریق تسهیلات بنیاد مسکن، کمک یک فرد خیّر و تخصیص اعتبارات از محل پروژه های مدیریت بحران استان تامین شده است، گفت: درسال جاری اعتبارات مضاعفی برای تکمیل امور زیربنایی محل جدید اسکان روستاهای زاچ و داربست در نظر گرفته می شود.
کد خبر: ۹۵۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 06 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، امیر حبیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان اظهار داشت: احداث منازل مسکونی در محل جدید روستاهای زاچ و داربست با همکاری نیروی دریایی سپاه، دستگاه های اجرایی و رفع موانع و مشکلات، با سرعت در حال پیشرفت است.

حبیبی افزود: اعتبار مورد نیاز برای ساخت واحدها و زیرساخت های شهرک مسکونی شهید حاج قاسم سلیمانی از طریق تسهیلات بنیاد مسکن، کمک یک فرد خیّر و تخصیص اعتبارات از محل پروژه های مدیریت بحران استان تامین شده است که درسال جاری نیز اعتبارات مضاعفی برای امور زیربنایی محل جدید اسکان روستاهای زاچ و داربست در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به جلسات ماهانه برگزار شده در دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در راستای تسهیل و سرعت بخشی به عملیات احداث منازل مسکونی در محل جدید اسکان مردم زاچ و داربست اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده و رفع مشکلات مربوط به تأمین مصالح، از اسفندماه سال 99، دیوار چینی 29واحد دیگر به اتمام رسید و در مجموع تا کنون 70واحد مسکونی دیوارچینی شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان، افزود: همچنین طی این مدت، با پیگیری ها و هماهنگی صورت گرفته با بنیاد مسکن و همراهی نیروی دریایی سپاه ، تعداد واحد هایی که پی کنی آنها انجام شده از ۱۰۰ واحد به ۱۵۴ واحد یعنی به تعداد کلیه خانوارهای ساکن در این طرح افزایش یافت.

حبیبی با بیان اینکه طی مدت زمان نزدیک به 45 روز، اجرای سقف 12واحد به اتمام رسید، سرعت اجرایی عملیات احداث را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: همراهی نیروی دریایی سپاه، دستگاه های اجرایی و همچنین مشارکت مردم روستا، از علل اصلی پیشرفت مطلوب روند اجرایی این پروژه است.

وی گفت: سبک معماری واحدها نیز پس از مشورت با شوراهای این روستا، طبق فرهنگ و سنت این منطقه طراحی شده که این تعامل می تواند ما در دستیابی به نتیجه نهایی مورد نظر ساکنان شهرک شهید حاج قاسم سلیمانی یاری کند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: آبرسانی و برق رسانی به منازل مسکونی در مرحله اجرایی قرار دارد و دکل مخابراتی نیز برای رفع مشکل آنتن دهی منطقه جانمایی شده است که با پیگیری های انجام شده، در کمترین زمان ممکن این دکل نصب خواهد شد.

حبیبی همچنین یادآور شد: مردم شاید نتوانند به دلیل وسعت و حجم اجرایی کل پروژه مشارکت زیادی در ساخت و ساز داشته باشند، اما همراهی آن ها نشانه خوبی از وجود هماهنگی بین نیروی دریایی سپاه، دستگاه های اجرایی، مجموعه مدیریتی شهرستان و استان است که مردم این منطقه را به آینده امیدوار کرده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار