مسوول رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد:
تابناک- مسوول رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه روحانی صرفا یک بلندگو ‌و بیانگر معارف اسلامی نیست، گفت‌: روحانی خود را نسبت به سعادت و خوشبختی معنوی مردم مسوول می داند و با عهدی که با امام زمان (عج) بسته است از جان و آبرو و... خود برای مردم مایه می گذارد.
کد خبر: ۹۵۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵ 07 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا برته عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه نهادی برای تعلیم و تربیت روحانی یا همان طلبه است و روحانی کسی است که رسالت‌های شناخت دقیق دین به معنای مرام زندگی، راه و رسم خوشبختی و تبیین درستی که از آنچه فهمیده را مناسب با مسائل جامعه انجام دهد.


وی با بیان اینکه نقش روحانی صرفا یک بلندگو ‌و بیانگر معارف اسلامی نیست، افزود: روحانی خود را نسبت به سعادت و خوشبختی معنوی مردم مسوول می داند و با عهدی که با امام زمان (عج) بسته اند از جان و آبرو و... خود برای مردم مایه می گذارد.


مسوول رسانه و‌فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور، بیان کرد: در این نهاد سه ظع جهت تربیت روحانی فعالیت دارند که شامل مرکز مدیریت علمیه جامعه الزهرا خواهران، جامعه بزرگ المصطفی و حوزه‌های علمیه برادران نقش ایفا می‌کنند.


حجت الاسلام و المسلمین برته، گفت: در مجموعه خواهران ۱۲هزار فارغ التحصیل طلبه از ۵۷ ملیت داریم و هم اکنون ۸۰ هزار طلبه فعال مشغول هستند و قدمت حوزه علمیه به عصر امام محمد باقر قریب به ۱۳۰۰ سال قبل برمی گردد.


وی خاطر نشان کرد: در جامعه المصطفی ۵۰ هزار دانش آموخته غیر ایرانی داریم و نزدیک به صد هزار شاغل به تحصیل از ۱۳۶ ملیت در این مجموعه فعالیت دارند.


مسوول رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور، افزود: ۱۲ مدرسه علمیه خواهران، سه مدرسه اقماری، ۱۰ مدرسه علمیه رسمی و نمایندگی جامعه المصطفی در استان هرمزگان در حال فعالیت هستند که در این بین ۱۵۰۰ طلبه خواهر و ۱۲۰۰ طلبه برادر مشغول تحصیل هستند.


حجت الاسلام و المسلمین برته در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت نظام آموزشی حوزه‌های علمیه با دیگر نظام های آموزشی اشاره کرد و ابراز داشت: در نظام های آموزشی یا استاد محور هستند یا درس محور ( محدود به چند کتاب یا استاد) است اما در حوزه‌های علمیه بر مبنای دانشجو محور است یعنی در این نظام برای یک درس طیف وسیعی از دروس و استاد وجود دارد و طلبه آزاد است که اساتید و دروس خود را مشخص کند و در هر موقعیت جغرافیایی هم ادامه تحصیل وجود دارد.


وی در همین ارتباط، اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی های نظام آموزشی حوزه‌های علمیه مسوولیت پذیری استاد است که به عنوان یک مربی تمام عیار است که در مسایل تحصیل، زندگی، ازدواج و حتی مسایل شخصی خود را مسوول می دانند و این نظام آموزشی متمایز از سایر نظام‌های آموزشی است.


مسوول رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور در پایان، مرجع تقلید را یک نابغه علمی دانست و اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ مجتهد در حوزه های علمیه وجود دارد که صاحب رای و نظر هستند.

انتهای پیام /ر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار