رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از بدهی 241 میلیارد تومانی کشاورزان این استان به سیستم بانکی خبر داد و گفت: 83 درصد کشاورزان در این استان یا سوادخواندن و نوشتن ندارند یا کم‌سواد هستند و این مسئله مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده است.
کد خبر: ۹۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 16 September 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، ناصر حیدری‌پور در سفر یک‌روزه به شهرستان حاجی‌آباد ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کشاورزی با بیان اینکه حاجی‌آباد قطب کشاورزی استان است، گفت: تولید محصولاتی همچون گندم و خرمای پیارم می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد این منطقه داشته باشد.
 
وی به مشکلات فراروی کشاورزان برشمرد و افزود: بیمه محصولات کشاورزی، احداث جاده بین مزارع، انتقال آب به اراضی کشاورزی، تهیه کود و بذر مناسب، بازاریابی فروش محصولات تولید شده، توسعه سیستم آبیاری نوین، بخشودگی سود وام‌های کشاورزی، احیای باغ‌ها و نخیلات فرسوده از مهمترین خواسته‌های کشاورزان است و کشاورزان استان 241 میلیارد تومان به سیستم بانکی مقروض هستند و این در حالی بوده که دولت چهار هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه کشاورزی بدهکار است.
 
وی ادامه داد: برای احیای باغ‌ها و نخیلات فرسوده و توسعه سیستم آبیاری نوین اعتبارات خوبی می‌توان از طریق صندوق توسعه ملی تأمین کرد.
 
حیدری‌پوری با اشاره به اینکه در این بازدید با کشاورزان روستاهای شمیل، طارم، برآفتاب، گنج به طور چهره به چهره گفت‌وگو کرده است، بیان داشت: 83 درصد کشاورزان استان کم‌سواد و یا بی‌سواد هستند و این امر باعث شده بهره‌برداران نتوانند از علم و تکنولوژی در بخش کشاورزی به خوبی استفاده کنند.
 
وی تأکید کرد: آموزش کشاورزان و سوق دادن آنها به سوی کشاورزی اقتصادی با هدف شناخت بازار‌های عرضه محصول و ایجاد ارزش افزوده دستور کار قرار دارد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: امروزه کشور بالغ بر 500 هزار تن در سال نیاز به جو دارد و کشاورزان هرمزگانی می‌توانند در سال زراعی جدید با کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم، جو، کلزا، پنبه و کنجد موقیعت اقتصادی خود را بهبود بخشند.
 
حیدری‌پوری عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی امسال تهیه انواع بذر و کود، نهال و بیمه تضمینی تولید و درآمد کشاورزان را در دستور کار قرار دارد.
 
وی یادآورشد: ایجاد نهالستان نازدشت رودخانه، توسعه کشت هندوانه پیوندی، تولید بذر پنبه، ذرت و ارتقای راندمان آب از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در سال‌جاری است.
 
حیدری‌پوری در پایان تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف شعار محصول سالم از مزرعه تا سفره باید کشاورزان از کود و سم در حد مجاز استفاده کنند.
 
لازم به ذکر است، در این بازدید جهانگیری فرماندار حاجی‌آباد‌، معاونان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و عباس‌پور مدیر جهاد کشاورزی حاجی‌آباد نیز حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار