جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش کشاورزی با رویکرد برد متقابل
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ما از سرمایه گذاری کشور روسیه در تمامی زمینه ها، بخصوص بخش کشاورزی استان استقبال می کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 16 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، مهندس کریم مهری در جلسه مشترک با هیئت سرمایه گذاری از جمهوری خودمختار اینگوش روسیه که در محل این سازمان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: ما از سرمایه گذاری که موجب سود و منفعت هر دو طرف باشد از جمله احداث کشتارگاه، صادرات سیب زمینی و صنایع فرآوری، تولیدات مرغ، لبنیات، تخم مرغ، سیب، انگور و کشمش که به اندازه کافی در استان تولید می شوند استقبال کرده و هر اقدامی را در این راستا مورد حمایت خود قرار می دهیم.

مهندس مهری با بیان اینکه سیاست وزارت متبوع و این سازمان در جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش کشاورزی با رویکرد برد متقابل می باشد افزود: برای سرمایه گذاری از طرف روسیه در منطقه آزاد ارس و سایر مناطق استان که طرف روسیه درخواست کرده و مورد نظرشان باشد آماده ارائه خدمات زیربنائی و تسهیل در امورات سرمایه گذاری می باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ما در مورد نهاده های دامی که فرامرزی کشت می شوند از جمله فرآورده های دامی و غلات مانند گندم و جو، آماده همکاری هستیم اینها نیازهای استان آذربایجان شرقی بشمار می آیند و آمادگی ارائه هرگونه مساعدت و همکاری مشترک در این راستا هستیم.

مهندس مهری در ادامه جلسه گفت: سازمان جهادکشاورزی استان این مسئله را از طریق استانداری و وزارت جهادکشاورزی پی گیری می کند تا مسئله فوق در سطح سیاسی و حاکمیتی حل و فصل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه کاشت محصولات کشاورزی در روسیه برای ما حائز اهمیت است همچنین گفت: قبل از احداث کشتارگاه نیز باید موضوع مجوز واردات دام در دو کشور پیگیری و مراحل نهایی اداری آن طی شود.

مهندس مهری در پایان تصریح کرد: با توجه به تولیدات مازاد محصولات دامی و برخی محصولات زراعی و خشکبار استان، ما به دنبال بازاری برای محصولات تولیدی مان بوده و آماده صادرات محصولات پروتئینی ، فرآورده های لبنی ، انواع خشکبار به ویژه کشمش ، محصولات غده ای همچون سیب زمینی و پیاز و تبادل سایر محصولات کشاورزی هستیم.

آقای الکساندروف، سرمایه گذار بخش خصوصی از جمهوری اینگوش روسیه نیز در این نشست گفت: مردم ایران، مردمانی متمدن و قابل احترام هستند و پیشنهادات مدیران سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی قابل طرح و بررسی است.

وی افزود: مقرر شد طبق پیشنهاد رئیس صندوق توسعه بخش کشاورزی استان، عملیات کاشت و تولید مواد اولیه خوراک دام در کشور روسیه مورد بررسی قرار گیرد، که این کار در تمام استانهای جمهوری اسلامی ایران و فدرال روسیه امری مهم به نظر می رسد.

سرمایه گذار جمهوری اینگوش روسیه ادامه داد: در مورد سرمایه گذاری و احداث کشتارگاه دو فاکتور مهم است ابتدا مربوط به مجوز واردات و سپس بازاریابی محصولات تولیدی که باید مد نظر باشد، چراکه این کار مستلزم 15 الی 17 میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار