بامداد امروز کارخانه گونی بافی واقع در شهرک صنعتی ایبک آباد به علت نامعلوم طعمه حریق شد.
کد خبر: ۹۵۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 24 April 2021


به گزارش تابناک مرکزی، رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در این باره گفت:در پی بروز آتش سوزی گسترده، ستاد فرماندهی این سازمان درساعت۳:۰۴ دقیقه بامداد امروز شنبه چهارم اردیبهشت به سرعت آتش نشانان ایستگاه های شماره ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۵۰ و۲۲۰به ترتیب از کوی مصطفی خمینی، شهرصنعتی، میدان فراهان، کوی رضوی و کوی الغدیر به همراه خودروی فوماتیک، تانکر آب پشتیبان و خودروی حامل تجهیزات تنفسی را به محل حادثه واقع در شهرک صنعتی ایبک آباد اعزام کرد.
آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی که از دقایق اولیه بروز این آتش سوزی در محل حادثه حضور یافته بود درباره جزئیات این حادثه افزود: محل آتش سوزی، سوله یک کارخانه گونی بافی بود که به علت نامعلوم طعمه حریق شده ، آتش به حدی گسترده بود که آتش نشانان به هنگام حرکت به سمت محل آتش سوزی مشاهده کردند که شعله های آتش تا ۵۰ متر به آسمان زبانه کشیده بود و هرلحظه نیز بر شدت آن افزوده می شد.
وی یادآورشد: سرعت گسترش آتش به حدی بود که بلافاصله به سوله های کناری این کارخانه که یک کارگاه تیلرسازی بود هم سرایت کرده و دو سوله از این کارگاه نیز درگیر آتش سوزی شده بود و سوله سوم نیز در خطر سرایت آتش بود.
رئیس سازمان آتش نشانی اراک در باره چگونگی مهار این آتش سوزی گسترده، گفت: نیروهای آتش نشانی از چهار طرف با استفاده از چندین رشته لوله های آب پرفشار آتش نشانی و همچنین کف خاموش کننده مشغول خاموش کردن این آتش سوزی شدند و در ابتدا با سرعت عمل بالا و عملیات دقیق توانستند از سرایت آتش به سوله سوم کارگاه تیلرسازی و بروز خسارت های بیشتر جلوگیری به عمل آورند.
آقازیارتی ادامه داد: پس از عملیات موفق جلوگیری از سرایت آتش، آتش نشانان از چندین جهت به مقابله با آتش سوزی گسترده در سوله های درگیر حادثه کرده و با تلاش فراوان توانستند پس از ۱۱ ساعت ساعت عملیات نفس گیر آتش را مهار و خاموش کنند.
وی افزود: هم اینک آتش نشانان مشغول لکه گیری و جداسازی لوازم سوخته از داخل سوله ها می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار