استاندار هرمزگان
تابناک-استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه برای اجرای خط انتقال اصلی گازرسانی به بندرلنگه اعتباری نزدیک به 100میلیارد تومان هزینه خواهد شد، گفت: علاوه بر مناطق شهری، 100 روستای مسیر نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
کد خبر: ۹۶۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 21 May 2021

 به گزارش خبرگزاری تابناک از هرمزگان؛  استاندار هرمزگان با اشاره به نقش مهم و اثرگذار ائمه جمعه و جماعت در پیشبرد اهداف عالیه نظام و انقلاب، گفت: هوشیاری صاحبان تریبون و اطلاع رسانی در خصوص اقدامات انجام شده توسط دولت که به عنوان بخشی از بدنه حاکمیت محسوب می شود، می تواند بسیاری از نارضایتی ها را کاهش دهد.


*حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه بندرلنگه با دکتر همتی استاندار هرمزگان دیدار کرد.*

دکتر همتی در این دیدار با اشاره به انجام اقدامات زیرساختی برای توسعه غرب استان و به‌ویژه شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه که از خط هفتم سراسری گاز منشعب می شود، از محدوده چارک تا مرکز شهرستان و بندرکنگ به طول 72 کیلومتر اجراء خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این خط در مرحله انتخاب پیمانکار است و حداکثر تا یک ماه دیگر پیمانکار پروژه مشخص می شود، گفت: یه موازات اجرای خط انتقال، طراحی شبکه شهری بندرلنگه و کنگ توسط مشاوران انجام می شود و در نهایت تا پایان سال جاری، فاز نخست گازرسانی به شهرستان لنگه با اولویت مناطق شهری بندرلنگه و بندرکنگ افتتاح می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه برای اجرای خط انتقال اصلی گازرسانی به بندرلنگه اعتباری نزدیک به 100میلیارد تومان هزینه خواهد شد، گفت: علاوه بر مناطق شهری، 100 روستای مسیر نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

دکتر همتی در خصوص احداث جایگاه سوخت CNG در شهر لنگه نیز گفت: ایجاد جایگاه سوخت CNG در شهر لنگه پس از اجرای خط انتقال از خط لوله سراسری گاز به این شهر امکان پذیر است.

وی با اشاره به پروژه های در حال اجرا در بندرلنگه، عنوان کرد: عملیات اجرایی فاز نخست طرح مسکن ملی شهرستان در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع و با اعتبار بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان، احداث و تعمیر واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده، احداث کمربندی بندرلنگه به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار بیش از ۸۴میلیارد تومان و پروژه بلوار ساحلی بندرکنگ که مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد به عنوان بخشی از پروژه های مهم در حال اجرا در این شهرستان است.

استاندار هرمزگان، توسعه و تجهیز فرودگاه و بندرِلنگه را بخشی از عملیات مهم برای احیای تجارت تاریخی این شهرستان برشمرد و گفت: طرح جامع بندر لنگه تدوین شده است و خوشبختانه این منطقه استعداد توسعه را دارد و در این خصوص گام های خوبی توسط دولت برداشته شده است.

همتی به اثرات تحریم های ظالمانه، کرونا و جنگ اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: اداره کشور در این شرایط سخت و بدون تکیه به دلارهای نفتی یک کار بزرگ است که با تحول ایجاد شده در بخش تولید، توطئه دشمنان در زمین گیر کردن نظام اقتصادی با حربه فشار حداکثری، با مجموعه اقدامات دولت، همراهی مردم و بخش خصوصی شکست خورده است.

وی نقش ائمه جمعه و جماعت را در پیشبرد اهداف عالیه نظام و انقلاب مهم توصیف کرد و اظهار داشت: هوشیاری صاحبان تریبون و اطلاع رسانی اقدامات انجام شده توسط دولت که به عنوان بخشی از بدنه حاکمیت محسوب می شود، می تواند بسیاری از نارضایتی ها را کاهش دهد.

همتی گفت: جهش در اقدامات زیرساختی مانند احداث آب شیرین کن ها برای تأمین آب پایدار، توسعه دوبرابری ظرفیت تولید برق، شکل گیری نهضت مدرسه سازی، توسعه راه های ارتباطی در شرق و غرب استان، جهش چشم گیر ارتباطات تلفنی و اینترنتی به ویژه در مناطق محرومی مانند بشاگرد و کوهشاه احمدی و ... خدماتی است که همگی به صورت ویژه در دولت دوازدهم انجام شده و بر اساس مستندات قابل رصد و ردیابی است.

استاندار هرمزگان، اقدامات عمرانی دولت دوازدهم در استان را به عنوان درخشان ترین دوره در طول دوران پس از انقلاب عنوان و تصریح کرد: مجموعه اقدامات امید بخش دولت در شرق و غرب استان، میزان رضایت شهروندان از حاکمیت را افزایش می دهد که نادیده گرفتن این اقدامات می تواند به عنوان اهرمی برای ایجاد نارضایتی عمل کند که هزینه های هنگفت و جبران ناپذیری را به مجموعه نظام تحمیل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه بندرلنگه نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از استاندارهرمزگان در خصوص پیگیری مطالبات مردم این شهرستان و اقدام های عمرانی انجام شده، درخواست هایی را مطرح و استاندار هرمزگان دستورات لازم را به مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص رفع این مشکلات صادر کرد.

انتهای پیام/۹۰۶۳

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار