مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: توجه به رعایت فاصله اجتماعی و تهویه هوای مکانی که در آن حضور داریم جزو مهمترین اولویت هاست و تهویه مناسب هوا به اندازه استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا اهمیت دارد.
کد خبر: ۹۶۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 23 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس حسن مهرعلی افزود: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا، تهویه و هوادهی مناسب در مکان های بسته باید مدنظر قرار گیرد و در واقع در منزل و محل کار یکی از راه های جلوگیری از ابتلا به کرونا ایجاد تهویه مناسب است.
وی یادآورشد: در همه گیری کرونا از تراکم تماس نزدیک و تهویه نامناسب باید پرهیز شود، چراکه ماسک به تنهایی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کافی نیست.
وی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹، باز کردن پنجره های ساختمان ظرف مدت ۵ دقیقه ۹۰ درصد آلودگی را کاهش می دهد.
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در هنگام استفاده از تاکسی علاوه بر استفاده از ماسک باید پنجره ها را نیز برای تهویه بهتر هوا باز بگذاریم، تحت هیچ شرایطی سوار تاکسی هایی با ظرفیت بیشتر از سه نفر نشوید و در صورت سوار شدن تاکسی، اولین کار این است که پنجره را باز کنید و از مسافر کناری تا جایی که امکان دارد فاصله بگیرید، کولر هم نباید روشن شود و در تاکسی فقط شیشه باید پایین باشد.
مهرعلی با تاکید به عدم استفاده از کولر گازی در شرایطی که بیمار مبتلا به کرونا در منزل بستری است، گفت: در این شرایط یک پنکه را در نزدیکی یک پنجره باز قرار دهید تا هوا به سمت بیرون در جریان باشد، حتی بدون پنجره باز هم پنکه می تواند جریان هوا را بهبود بخشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار