اسداله ربانی مهر
کد خبر: ۹۶۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ 23 May 2021

هر وقت از آزادسازی خرمشهر، عملیات بیت المقدس، فتح المبین، بازی دراز و چندین عملیات و اتفاق مهم آن روزگار خاص صحبت به میان می‌آید همه نگاه‌ها به سمت محمود شهبازی می‌رود، سردار فاتح خرمشهر، دانشجوی مهندسی دانشگاه علم و صنعت، استاد قرآن و نهج البلاغه، فرمانده سپاه و ... این‌ها همه در وصف یک جوان ۲۴ ساله است که شاید به جرات بتوان گفت گمنام‌ترین سردار این آب و خاک و این مرزوبوم است، سردارجوانی که با این سن کم حماسه ساز شد و شاید به جرات بتوان گفت حماسه‌های آن روز نتیجه اعتماد به جوانان بوده است.

به گزارش تابناک همدان، محمود شهبازی یک دایره المعارف از همه خوبی ها، رشادت‌ها و شجاعت هاست که کمتر به آن پرداخته شده است و همه ما باید بدانیم همه شهداء و بالاخص این شهید جوان به گردن ما حق دارند و امید قدرشناسی کنیم و قدرشناسی ما در حقیقت معرفی این شخصیت‌ها به عنوان الگو در جامعه است.

محمود شهبازی بر اساس گفته دوستان و همرزمانش یکی از پاک‌ترین و شجاع‌ترین فرماندهان جنگ بود و علیرغم سن کم در عملیات بزرگی، چون بیت المقدس و فتح المبین نقش اساسی و تاثیرگذار داشت و در بسیاری از مناطق جنگی از کرمانشاه تا کردستان و خوزستان توانسته بود همچون نور خورشیدی در تاریکی بدرخشد و برای رزمندگان ما الگو باشد، در حالی که رزمندگانی بودند که به لحاظ تجربه، در سطح بالاتری بودند، اما این سردار جوان با این سن کم در همه عملیات‌ها خوش درخشید و در اذهان جاودانه شد.

خرمشهر با مقاومت و ایستادگی مردم در سوم خرداد آزاد شد و دشمن مجبور به عقب نشینی شد و محمود شهبازی که به همراه حاج حسین همدانی و بسیاری از شهدای دیگر در این حادثه مهم نقش اساسی داشتند در دوم خرداد و در جاده خرمشهر به فیض شهادت نائل آمد و آزادی خرمشهر را در سوم خرداد ندید و البته پاداش خود را با شهادت گرفت و با خدای خودش ملاقات کرد.

بی شک ما هنوز نتوانسته ایم گنجینه بزرگ دفاع مقدس که ستاره‌های زیادی داشت و یکی از آن‌ها محمود شهبازی بود به خوبی به جامعه معرفی کنیم و همه ما در برابر این رسالت خطیر مسئول هستیم و باید در جهت معرفی این شهداء و این سرداران بزرگ به نسل‌های مختلف تلاش کنیم و روحیه ایثار، شهادت و از خودگذشتگی که در جبهه‌های جنگ نماد عینی و عملی بود را به جامعه معرفی کنیم.

جامعه جوان امروز بالاخص نسل جوان نیخزمند الگو سازی است و بی شک سرداران جوانی، چون محمودشهبازی با عنوان یک سردار حماسه ساز و یک مهندس جوان بهترین الگو برای نسل جوان امروز است تا بتواند هویت خود را پیدا کند و عنصر تاثیر گذاری در جامعه باشد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار