رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: هرگونه تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها در خارج از زمان تعیین شده در فضای مجازی، جزء موارد تخلفاتی محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی صورتی می گیرد.
کد خبر: ۹۶۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 25 May 2021



به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ" احسان آنقی" با اشاره به تبلیغات انتخابات پیش رو و حواشی آن در فضای مجازی افزود: رصد فعالیت‌ها و جریانات خبری مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و در صورت مشاهده مواردی مبنی بر رویت تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی با افراد متخلف برخورد خواهد شد.
وی یادآورشد: بازه زمانی انجام تبلیغات مجاز انتخاباتی با بهره‌گیری از فضای مجازی همان بازه زمانی تبلیغات در فضای واقعی است و آغاز تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی تخلف محسوب می شود.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی یکی از آفت‌های فضای مجازی در دوران انتخابات را افزایش شایعات بی پایه و اساس علیه اشخاص وگروه های سیاسی خواند و گفت: شهروندان باید با حفظ هوشیاری، از عضویت در گروه های ناشناس خودداری کنند و به هیچ عنوان محتوای کذب و شایعات موجود در فضای مجازی را باز نشر نکنند.
سرهنگ "آنقی"اضافه کرد: با توجه به شرایط شیوع کروناروندتبلیغات انتخابات کمی متفاوت تر از گذشته است چرا که تبلیغات بیشتردرفضای مجازی بوده و می طلبد کاربران دراین فضا،اخلاق مداری را به عنوان یک اصل، اولویت فعالیت خود قراردهند و در این خصوص ادمین های کانال و گروه هایی که اخبار مبنی بر انتخابات در آن ها درج می شود باید با حساسیت بسیار بالایی، مطالب را پیگیری کنند.
وی تشریح کرد: جرایم انتخاباتی از قبیل انتشار هجو یا هجویه و یا هرگونه محتوای توهین‌آمیز در فضای مجازی علیه انتخابات درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدت‌زمان مقررشده برای فعالیت انتخاباتی،تشویش اذهان عمومی، سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور، ایجاد اختلافات مابین اقشار جامعه به‌ویژه از طریق طرح مسائل قومی و نژادی، انتشار هرگونه نتایج نظرسازی و نظرسنجی کاذب در خصوص انتخابات و نامزدهای انتخاباتی جرم است و برابر قانون با هنجارشکنان برخورد خواهد شد.
این مقام انتظامی اظهار داشت:با توجه به لزوم احزار هویت اعضا در کانال ها و گروه های شبکه های اجتماعی در صورت عدم اشرافیت مدیر و ادمین ها مسئولیت درج اخبار خلاف واقع و موارد ممنوعه متوجه شخص اول کانال یا گروه مربوطه می باشد و کاندیداها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلفاتی در فضای مجازی با در دست داشتن سوابق و ادله موجود با مراجعه به مراجع قضایی وطرح شکایت قانونی در پلیس فتا مرکز استان و شهرستان‌ها اقدام و با پلیس و مراجع قانونی همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار