گزیده خطبه‌های نماز جمعه اصفهان؛
تابناک: آل سعودی که مدعی خادمان حرم خداوند هستند در این شهر که ریختن خون حرام است زائران ایرانی را به شهادت رساندند.
کد خبر: ۹۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 18 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، حادثه مکه که منجر به فوت و زخمی شدن 350 زائر خانه خدا شد محور سخنان این هفته نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله طباطبائی نژاد بود.

*خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه سقوط جرثقیل در مسجد الاحرام نشانه واضح بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی آل سعود داشت، گفت: با سقوط این جرثقیل 350 زائر خانه خدا مصدوم یا کشته شدند که این اتفاقی ناگوار بود این اتفاق و اتفاق سال 1366 که مزدوران آل سعود حرم امن الهی را نا امن کردند واقعا بی لیاقتی آنها را نسبت به حرمین شریفین نشان می‌دهد.

*وی با اشاره به واقعه سال 66 که زائران ایرانی در مناسک حج به شهادت رسیدند، تصریح کرد: مسجدالحرام و شهر مکه، حرم و شهر امن خداوند متعال هستند اما آل سعودی که مدعی خادمان حرم خداوند هستند در این شهر که ریختن خون حرام است زائران ایرانی را به شهادت رساندند و این نشان از این دارد که بر اساس گفته خداوند خادم و عابد حرم پروردگار بودن تنها در شرایطی قبول است که ایمان به خدا و اعتقاد به قیامت دارند.

آیت‌الله طباطبائی نژاد بیان کرد: پس از این واقعه در سال 66 امام راحل فرمودند آن‌قدر که این اتفاق مرا ناراحت کرد 8 سال دفاع مقدس مرا ناراحت نکرد و امام خمینی (ره) محمدرضا شاه پهلوی، آل سعود و صدام را در ضربه زدن به اسلام یکسان دانستند و آل سعود تنها با استفاده از بیت‌المال مسلمین در راستای تحقق اهداف آمریکا به اسلام ضربه می‌زنند.

*امام جمعه اصفهان گفت: آقای خزعلی حافظ قرآن و نهج‌البلاغه بود و ایشان یکی از مفسران قرآن و نهج‌البلاغه به شمار می‌رفت که مسئولیت بنیاد بین‌المللی غدیر را که خود تاسیس نموده بود، بر عهده داشت.

وی افزود: آیت‌الله خزعلی عاشق امیرالمومنین بود و عشق خود را به انبیا و حضرت علی(ع) با گام برداشتن در مسیر آن امام نشان می‌داد که در طول عمر خود همواره این مهم را رعایت می‌کرد.

*آیت الله طباطبایی نژاد خواستار کمک و یاری همه مردم در جشن عاطفه ها به نیازمندان شد و گفت: حیف است در فرصتی که برای یاری مستضعفان فراهم شده است، دستمان برسد و کمکی نکنیم.

*نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به آیات قرآن افزود: خداوند می فرماید که از بهترین ها به نیازمندان ببخشید و باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که کالای اهدایی ما از لحاظ کیفیت و ارزش بگونه ای باشد که خوشحالی را در فرد نیازمند ایجاد کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار