کد خبر: ۹۶۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 05 June 2021

حذف جایگاه احزاب به دلیل ناکارآمدی در ارائه برنامه های جامع نگر و در نتیجه عدم توفیق دولت‌ها خصوصاً در حوزه اقتصادی بسیار مهم است

مسئول کمیته فضای مجازی ستاد دکتر محسن رضایی و دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در یادداشتی نوشت:

در شرایط فعلی ایران، بنا به دلایل ذیل توجه به برنامه محوری و عدم توجه به شعار محوری ضروری است: ۱- حذف جایگاه احزاب به دلیل ناکارآمدی در ارائه برنامه های جامع نگر و در نتیجه عدم توفیق دولت‌ها خصوصاً در حوزه اقتصادی. ۲ - شکل گیری جبهه بندی های جدید. ۳- همزمانی این دوره از انتخابات با گام دوم انقلاب. ۴- فراگیری جهانی کرونا و گسترش فضای مجازی که منجر به ایجاد فضای مشارکتی برای همه سطوح و بلوغ فکری جامعه شده است.( استدلال پذیری، منطق پذیری، عقلانیت، مواجهه با عوام گرایی پرسشگری و مطالبه گری). 5- تجربه ناکارآمدی کاندیداها و در نتیجه دولت های شکل گرفته. 6- نارضایتی از وضع موجود. 7- نگرانی از آینده مبهم و نامعلوم. بنابراین ضروری است دولتی بر سر کار بیاید که پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه در همه حوزه های زیر باشد: 1- منطقه‌ای و بین‌المللی 2-حوزه سیاسی 3-حوزه امنیت 4-حوزه اقتصادی 5- حوزه فرهنگ و هنر 6-آموزش و توانمند سازی جامعه 7- محیط زیست 8- بهداشت و سلامت 9-باز توزیع همه شرایط فوق الذکر جهت تحقق عدالت اجتماعی، ارتقاء هویت ایرانی- اسلامی، احیاء غرور ملی و اقتدار منطقه‌ای و بین المللی.
بنابراین، مردم نیز می بایست به این باور اعتقاد عمیق پیدا کنند که فردی می‌تواند مناسب قرارگرفتن در عالیترین جایگاه اجرایی کشور باشد که ضمن آشنایی با سیاست های کلی نظام و وضع موجود کشور و توجه به ساختار سازی برای آینده نظام، یک برنامه کلان نگر برای اداره کشور داشته باشد که بتوان با آن مشکلات جامعه را حل کرد. لذا ضروری است کاندیداها با ارائه برنامه کاربردی با اولویت برنامه های اقتصادی و تاکید بر مسائلی همچون تولید ملی و رفع موانع آن، اشتغال، معیشت، مسکن و ... برای برون رفت از وضع موجود اقدام نمایند. مردم نیز با توجه به بی برنامگی کاندیداها در انتخابات گذشته که منجر به شکل گیری دولت های ناکارآمد خصوصاً دولت اخیر شده است می بایست به برنامه محوری به جای حرف ها و شعارهایی که زمینه عملیاتی شدن ندارد، اقبال نشان دهند و با پرسشگری و مطالبه گری از اجرایی بودن برنامه های کاندیداها اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار