کد خبر: ۹۶۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹ 09 June 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛محسن رضایی در دومین ویژه برنامه انتخاباتی اخبار 20:30 در پاسخ به سوال مخاطبانی که از طریق ارسال تصویرهای خود سوال مطرح کرده بودند، درباره راهکار افزایش سهم ایران در تجارت منطقه‌ای، اظهار کرد: من این موضوع را کاملا می‌شناسم بیست سالی که  دولت‌های گذشته را مورد مطالعه قرار می‌دهیم، " تجارت" حلقه مفقوده اقتصاد ملی ایران است. برنامه دولت ما این است که از همسایگان شروع می‌کنیم. ما در حال حاضر ۱۶ استان مرزی و ۱۵ همسایه تقریبا با درآمدهای خوب داریم.

رضایی در تشریح برنامه‌های خود در خصوص استان‌های کشور گفت: اولین کاری که من می‌کنم از استان سیستان بلوچستان گرفته، خراسان مازندران گیلان آذربایجان کردستان و خوزستان و سایر استان‌های مرزی ماموریت تجارت همسایگی را می‌دهم. به آن‌ها اختیارات می‌دهم. الحمدالله ما هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه را در مجمع دو سه ماه قبل تصویب کردیم که در مناطق مرزی هستند.

وی افزود: از طرف دیگر مسئله صادرات، مسئله تولید و کیفیت تولید و حمل و نقل است. همه این‌ها غفلت دولت‌های گذشته به تجارت است. دولت نفت را می‌فروشد و دلار مفت و مجانی را خرج می‌کند و بقیه کشور را رها کرده است.
این نامزد انتخابات درباره بخش خصوصی گفت: تجارت که مهم‌ترین مزیت ما هست را ما نه تنها در ارتباط با دولت، بلکه در زمینه بخش خصوصی و کار آفرینان ادامه می‌دهیم از صدور بخشنامه‌های صریح و بدون مطالعه جلوگیری می کنیم.
رضایی گفت: بسیاری از این مسائل دست و پاگیر اداری را حذف می‌کنیم و سعی می‌کنیم تجارت ایران به عنوان یکی از موضوعات مهم اقتصاد ملی در منطقه و کشورهای دیگر توسعه پیدا کند.
وی افزود: این که ما با کشورهای محدود تجارت می‌کنیم و کالاهای بسیار گران می‌خریم و کالاهای خود را ارزان می‌فروشیم ضد تولید ملی است. ما تجارتی را در ایران شروع می‌کنیم که مقوم تولید ملی ماست.
رضایی همچنین گفت: ما دنبال فتح بازارهای جدید هستیم. دیپلماسی اقتصادی را تقویت می‌کنیم. در سفارت خانه‌های سراسر کشور، رایزن‌های اقتصادی متبحر و مهارت افرین می‌گذاریم که دنبال بازاریابی باشند نه این که روی صندلی بنشینند و کارهای تشریفاتی انجام دهند.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما تلاش می‌کنیم که این کار به صورت عملی باشد دولت ما دولت اقدام و عمل است و از دیپلماسی کاغذی جلوتر می‌رویم و اقدامات را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار