دبیر بخش فیلم جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز:
دبیر بخش فیلم جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز گفت: جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز از رویدادهای فرهنگی هنری کشور است که به حوزه دفاع مقدس با هدف ترویج ادبیات دفاع مقدس می پردازد.
کد خبر: ۹۷۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 20 June 2021

کاوه آشوری  با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در استان قزوین اظهار کرد: جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز استان قزوین یکی از رویدادهای فرهنگی و هنری کشور است که به حوزه دفاع مقدس با هدف ترویج ادبیات دفاع مقدس و بازآفرینی ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان می‌پردازد.

دبیر بخش فیلم جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز اذعان کرد: این جشنواره در هشت بخش هنرهای تجسمی، تئاتر، فیلم سازی، شعر، ادبیات داستانی، نواها، عکاسی و پژوهش برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای برگزاری این جشنواره در تلاشیم تا با بهره گیری از استعدادهای هنری در دانشگاه‌ها و شناسایی هنرمندان قدم‌های بزرگی برای پیشرفت سطح فرهنگی هنری در دانشگاه‌ها و جامعه برداشته و با توجه به این رویکرد برنامه‌هایی متعددی برای شرکت کنندگان در حین جشنواره و حتی پایان جشنواره برداریم.

این مسئول ابراز کرد: محورهای این جشنواره شامل ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، راهیان نور و بازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس و بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو است.

وی ادامه داد: جبهه بین المللی مقاومت و دانشگاه، رسالت‌های استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، سیره شهدا و دانشگاه انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و دانشگاه و بسیج دانشجویی و نقش آن در دوران دفاع مقدس از دیگر محورهای این جشنواره است.

آشوری در پایان گفت: علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیران دانشگاهی جشنواره تحویل داده یا با آدرس tarikhsazfest_qaz@در فضای مجازی با ما در ارتباط باشند.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار