رئیس کل دادگستری استان همدان:
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: همه وکلا به ویژه وکلای منسوب به دستگاه قضایی باید در مسیر احقاق حق و تحقق عدالت گام بردارند و حق مدار و کمک حال دستگاه قضایی باشند.
کد خبر: ۹۷۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 24 June 2021
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: همه وکلا به ویژه وکلای منسوب به دستگاه قضایی باید در مسیر احقاق حق و تحقق عدالت گام بردارند و حق مدار و کمک حال دستگاه قضایی باشند.

به گزارش تابناک همدان، «محمدرضا عدالتخواه» روز پنجشنبه در آیین تحلیف کارآموزان وکالت مرکز وکلای همدان افزود: تحلیف وکلا فرصتی برای فعالان این حوزه به منظور بستن پیمان محکمی برای احقاق حق و عدالت در محضر خداوند متعال و کمک به پیشبرد اهداف دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه مراسم تحلیف یک آیین نمادین نیست، افزود: اسلام برای «قسم» جایگاه بالایی قرار داده تا جایی که در قرآن کریم بر حفظ سوگند‌های خورده شده تأکید و عنوان می‌شود «زمانی که با خدوند پیمان می‌بندید به پیمان خودتان وفا کنید و سوگندهایتان را پس از آن که محکم کردید از بین نبرید».

رئیس کل دادگستری استان همدان اضافه کرد: بنابراین سوگند در دین مبین اسلام یکی از ادله اثباتی به شمار می‌رود و در حقیقت با این سوگند خوردن‌ها بین فردی که در محضر خدا قسم یاد کرده از رئیس جمهور و پزشکان گرفته تا وکلا و شاکی یا متهم و طرف مقابلشان اعتماد و اطمینان ایجاد می‌شود.

عدالتخواه ابراز امیدواری کرد تا وکلای دستگاه قضا همواره در مسیر عدالت و عدالتگری گام‌های مؤثری بردارند همه این افراد به ویژه وکلای منسوب به دستگاه قضایی در مسیر احقاق حق، حق مدار باشند.

شهید بهشتی نخستین رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

همه ساله برنامه‌های ویژه هفته قوه قضاییه از اول تا هفتم تیرماه در کشور برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار