تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن بازدید از کارخانه‌های فولاد کاوه جنوب کیش و آلومینیوم المهدی در جریان مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات این واحد‌های تولیدی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۷۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 25 June 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان به مناسبت هفته قوه قضاییه و در راستای شعار سال و سیاست‌های کلی دستگاه قضایی مبنی بر حمایت از چرخه تولید، علی صالحی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از کارخانه‌های فولاد کاوه جنوب کیش و آلومینیوم المهدی بازدید کرد.

صالحی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه‌های فولاد کاوه جنوب کیش و آلومینیوم المهدی، ضمن دیدار و گفتگو با مسئولان و کارگران این صنایع، مطالبات و مشکلات آن‌ها را بررسی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در نشست با مدیران و مسئولان این واحد‌های تولیدی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر همواره بر ضرورت حمایت از تولید و رفع موانع آن تأکید داشته اند و همه ما موظف به اجرای منویات معظم له هستیم.
 
وی با اشاره به تشکیل «قرارگاه رصد و پایش تولید» در دادگستری استان هرمزگان، تصریح کرد: اولویت دستگاه قضایی حمایت از واحد‌های تولیدی و رفع موانع آنهاست و در همین راستا، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه فراهم شود.

در حاشیه این بازدید جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی استان هرمزگان با موضوع «مدیریت مصرف برق در صنایع تولیدی» نیز به ریاست رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی برگزار شد.

صالحی در این نشست با اشاره به اهمیت برنامه ریزی جهت مدیریت مصرف برق و تأثیر آن بر تولید ملی افزود: باید به گونه‌ای اقدام شود که صنایع و کارخانجات به هیچ وجه از چرخه تولید خارج نشوند و قطعی‌های برق تأثیری بر میزان تولید نداشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن تأکید بر جایگاه حائز اهمیت صنایع استان هرمزگان در عرصه اقتصاد ملی گفت: ضرورت دارد با در نظر گرفتن برنامه زمان‌بندی برای واحد‌های تولیدی و هماهنگی بین صنایع و دستگاه‌های متولی، موضوع برق رسانی به خوبی مدیریت شود.

وی تأکید کرد: با توجه به ملی بودن صنایع فعال در استان هرمزگان، موضوع اختصاص برق و جلوگیری از اختلال در روند تولید صنایع بزرگ را در سطح ملی و از طریق رایزنی با ریاست قوه قضاییه و مسئولان ارشد کشور پیگیری خواهیم کرد.

صالحی در خصوص استخراج ارز دیجیتال و برخورد با فعالیت ماینر‌های غیرمجاز نیز گفت: طی دستوری به تمام دادستان‌ها در حوزه‌های قضایی سراسر استان هرمزگان و ضابطین دادگستری اعلام شده است که این مسئله را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند و با آن به شدت برخورد کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین فرهنگ سازی در مدیریت مصرف را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: صدا و سیما می‌تواند با تولید محتوای مناسب در این زمینه نقش آفرینی مؤثری داشته باشد.

انتهای پیام/9063
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار