تابناک-استاندارهرمزگان گفت:عملیات اجرایی ساخت مارینا در شهر بندرعباس به زودی آغاز و قایق های تفریحی و گردشگری دریایی در این قالب ساماندهی می‌شوند و این پروژه از مولفه‌های مهم برای شهر بندرعباس خواهد بود.
کد خبر: ۹۷۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 26 June 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛دکتر فریدون همتی پس از بازدید از پروژه‌های شهرستان بندرعباس با اشاره به بازدید از روند احداث بیمارستان 531 تخت‌خوابی بندرعباس، عنوان کرد: در این پروژه بزرگ و بسیار مهم، همه کارها به گونه جهادی و فوق‌العاده انجام شده و پروژه بدون توقف، پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: از لحاظ تامین مالی این پروژه، هم سال گذشته اقدامات لازم انجام شد و هم برای سال جاری، تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا طبق برنامه، فاز نخست این بیمارستان، شامل 220 تخت‌خواب تا شهریور ماه سال جاری آماده بهره‌برداری شود و در نهایت این بیمارستان در همه بخش ها تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به بازدید از قطعات دو و سه بلوار ساحلی شرق بندرعباس، افزود: این بلوار از پروژه‌های بزرگ در کشور است و دارای ویژگی‌های خوب به لحاظ طول و عرض، لاین های تندرو و کندرو، مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و فضای سبز مناسب است که پیشرفت خوبی دارد و طبق برنامه‌ریزی تا پایان تیر ماه و اوایل مرداد ماه سال جاری، فاز نخست این پروژه باید به نتیجه برسد و آماده بهره‌برداری شود.

همتی با اشاره به بازدید از ساماندهی قایق های صیادی در بندر صیادی شیلات در بندرعباس، تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت مارینا در شهر بندرعباس به زودی آغاز و قایق های تفریحی و گردشگری دریایی در این قالب ساماندهی می‌شوند و این پروژه از مولفه‌های مهم برای شهر بندرعباس خواهد بود.

وی با اشاره به بازدید از جاده سیاهو، گفت: این جاده با انشعاب از بزرگراه بندرعباس - سیرجان، تا سیاهو در حال احداث است و روستاهای اطراف را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

استاندار هرمزگان با اشاره به بازدید از طرح آبیاری تحت فشار در روستای سغ، خاطرنشان کرد: این طرح 300 هکتار از اراضی کشاورزی در این منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

همتی با اشاره به بازدید از سد زاکین، اظهار داشت: این سد دارای مخزن پنج و نیم میلیون مترمکعبی، ارتفاع 45 متر و طول تاج 180 متر است و در تامین آب شرب روستاها و همچنین 350 هکتار زمین های کشاورزی و باغات پایین دست این سد و تغذیه سفره های آب زیرزمینی نقش مهمی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این بازدید، دستورات جدید برای تسریع در کار و رفع موانع پیمانکار این پروژه صادر شد و طبق برنامه، این سد تا هفته دولت سال جاری باید به بهره‌برداری برسد که در منطقه سیاهو، تحول خوبی ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار