سرپرست فرمانداری ویژه آمل گفت: مرکز بین‌المللی تجارت و صادرات برنج ایران در آمل راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 20 September 2015
به گزارش تابناک مازندران  از آمل، احمد منفرد شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت مدیره مرکز بین‌المللی تجارت برنج مازندران, راه‌اندازی این مرکز را به عنوان یگانه مرجع در تعیین قیمت برنج و بورس تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: این شهرستان در آیندهای نزدیک با نام مرکز تعیین‌کننده قیمت برنج کشور شناخته می‌شود و محلی برای تلاقی و تقاطع برنج به شکل‌های مختلف در اقصی نقاط کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه احداث این پایانه صادراتی در سهم بازارهای منطقه و همسایه و زیرساخت‌های صنعت حمل و نقل این مرکز تاثیر دارد، افزود: عوامل این پروژه بزرگ باید بر تسریع زمان‌بندی اجرای این پایانه بین‌المللی اهمیت داده شود.
منفرد با تاکید براینکه بخش خصوصی می‌تواند توان اجرای پروژه را افزایش دهد، تصریح کرد: اجرای فاز نخست خود تعیین‌کننده فازهای بعدی این پروژه است که  تعیین‌کننده عملکرد و بازخورد مرکز می‌شود.
سرپرست فرمانداری ویژه آمل با اعلام اینکه راه‌اندازی این مرکز به گونه‌ای کار سیاست‌گذاری در کنار دولت را سمت و سوق می‌دهد، گفت: با راه‌اندازی این مرکز در کشت انواع برنج مورد توجه کشاورزان نقش‌آفرینی می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده این مرکز از سوی اعضای هیئت مدیره، گفت: در مورد برق‌رسانی نشستی با استاندار مازندران و مدیرعامل توزیع نیرو برق استان انجام شد تا طی بازدید از این پروژه بزرگ به شناسایی اهداف این مرکز بین‌المللی پرداخته شود.
منفرد با تاکید براینکه حجم گردش مالی برنج کشور بالغ بر 900 میلیارد تومان است، تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز یک ارزش مالی عظیم را ایجاد می‌کند و در اقتصاد تعیین‌کننده و تاثیرگذار در سیاست‌گذاری کشور است.
وی با اشاره به وجود گمرک در این شهرستان، ساخت مرکز در امر صادرات را بدون هیچ‌گونه مشکل بیان و عنوان کرد: تمام کارهای صادراتی، از صفر تا صد در این شهرستان و مرکز انجام می‌شود.
منفرد با بیان اینکه یکی از شاخص‌ها و مولفه‌هایی که حرف اول در کشور را می‌زند برنج و تولید و مصرف آن است، تصریح کرد: اکنون در کشور نمی‌توان به معرفی این محصول در یک استان پرداخته شود چرا که این محصول حداقل در 18 استان کشت می‌شود.
وی ادامه داد: امروز سیستم مکانیزاسیون در امر تولید برنج و کشاورزی کمک بسیاری کرده و در افزایش سطح کشت این محصول در مازندران تاثیر گذاشته است.
سرپرست فرمانداری ویژه آمل، یکی از مهم‌ترین موضوع در افزایش سطح کشت برنج را کمبود آب زراعی دانست و گفت: با مدیریت و کنترل آب می‌توان ضریب میزان تولید برنج را از 1.4 درصد را به 1.8 درصد برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: احداث سد هراز و بهره‌برداری آن بر امر نگرانی کمبود آب زراعی کاهش می‌یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار