تابناک-جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: برنامه های گرامی داشت یاد و خاطره شهدا باید زنده بماند تا اجازه ندهیم جنایات آمریکا به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۹۷۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 03 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس ناوسالار یکم مهدی هاشمی جانشین فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در ویژه برنامه پرواز آسمانی که به جهت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی موشکی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در شناور شهید ناظری برگزار شد؛اظهارداشت: امروز سالروز یک جنایت بزرگ توسط آمریکای جنایتکار است تا سال 65 آمریکایی ها غیر مستقیم رژیم بعث را برای به زانو در آوردن انقلاب حمایت می کردند اما از سال 65 به بعد زمانی که عملیات های والفجر 8، کربلای 5 و عملیات های دیگری که نشان می داد رژیم بعث عراق دارد شکست می خورد مجبور شدند به نبرد مستقیم با ایران اسلامی روی بیاورند و این نبرد مستقیم روی دریا بود.

وی افزود: در حافظه تاریخی ملت ایران و دنیا باید بماند که کسانی که امروز ادعای حقوق بشر دارند و جمهوری اسلامی را متهم می کنند به نقض حقوق بشر بزرگترین جنایات بشری را انجام دادند و نباید اجازه دهیم این امر به فراموشی سپرده شود.

 

وی بیان کرد: آمريكايى ها كه در جنگ در پشت صحنه از رژيم بعث دفاع ميكردند به صحنه آمدند و مسئوليت حفظ و تامين امنيت نفت كش ها و خطوط نفتی كشور هاى حوزه خليج فارس را بر عهده گرفتند.


هاشمی بیان کرد: آن ها از طرفى با حضور در خلیج فارس تلاش می کردند مانع فروش نفت كشور ايران بشوند و عمل بعدى آنها كه عملى كاملا ضد حقوق بشرى بود انهدام هواپيماى مسافربرى ايرباس 655 در سال 67 بود.

 

جانشین فرماندهی منطقه یکم ندسا تصریح کرد: آمریکایی ها با این عمل خوى وحشى گرى خود را نشان دادند و در يك اقدام ضد حقوق بشرى اين جنايت را مرتكب شدند ؛ آنها كه ادعاى اين را داشتند كه متوجه وجود هواپيماى مسافربرى نشدند كاملا دروغ ميگويند.

 

وی تاکید کرد: وظيفه ما و رسانه هاى ما اين است كه نگذاريم اين اتفاق از حافظه تاريخى ملت ایران و مردم جهان پاک شود ؛ چنين برنامه هایی بايد زنده بماند تا مردم ايران و جهان اين جنايت آمریکا را از ياد نبرند.


انتهای پیام/راضیه سالاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار