گسترش روزافزون ابتلا به کرونای هندی در استان فارس موجی از نگرانی را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۷۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 07 July 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: استان فارس در این روزها به دلیل گسترش روزافزون کرونای هندی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد که این امر موجب نگرانی متولیان بهداشت و درمان استان شده است.

عبدالرسول همتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره وضعیت قرمز نیمی از شهرستان‌های استان از اجرای تمهیدات لازم برای اعمال محدودیت‌ها برای شهرهای قرمز خبر داد.

وی همچنین از شهروندان درخواست کرده که در صورت مشاهده علائم کرونا از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها بپرهیزند چرا که این امر روند خدمت‌رسانی به بیماران را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

به گفته همتی مردم باید ابتدا به یکی از 46 مرکز منتخب درمان سرپایی کرونا در استان مراجعه کنند تا در صورت نیاز، طبق تجویز پزشک آن مرکز بیمار به مراکز درمانی ارجاع داده شود.

در حال حاضر شهرستان‌های زرقان، جهرم، قیروکارزین، خنج، لامرد، گراش، لارستان، زرین دشت، داراب، کوار، شیراز، کازرون، خفر، کوه چنار در وضعیت قرمز هستند.

شهرستان‌های مهر، فیروزآباد، ارسنجان، استهبان، نی ریز، پاسارگاد، مرودشت، سپیدان، اقلید، آباده، ممسنی، فیروزآباد، بیضا و بختگان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

همچنین شهرستان‌های فسا، خرامه، سروستان، بوانات، خرم بید، رستم، فراشبند و سرچهان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

به دنبال قرمز شدن شهرستان شیراز و افزایش شمار مبتلایان از امروز محدودیت‌ها و تعطیلی 10 روزه اصناف به جز مشاغل گروه یک در شیراز و سایر شهرستان‌های قرمز استان اعمال شده است‌.

عدم رعایت برخی از این واحدها منجر به ارائه توضیحاتی از سوی عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا شد‌. به گفته وی همیشه در موج‌های قبلی نیز چنین بوده است و روزهای نخست رعایت‌ها کمتر بوده است.

قاسم‌پور با بیان اینکه با لحاظ کردن نگرانی‌های اصناف اکیپ‌ها افزایش یافته است، گفت: تلاش مجموعه استان بر این است که تعادل بین اقتصاد، امنیت و سلامت لحاظ شود و به اصناف نیز فشار زیادی وارد نشود‌

براساس گفته‌های جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا اصناف برای حفظ جان خود و مردم باید همکاری بالایی داشته باشند و این تعطیلی‌ها را لحاظ کنند.

وی با تایید نظرات کارشناسان مبنی بر خطرناک بودن موج اعلام کرد که بیمارستان علی اصغر فقط در یک روز 300 نفر ورودی داشته که نشان از یک وضعیت خاص در استان فارس است.

قاسم‌پور با اشاره به 14 شهرستان قرمز و 14 شهرستان نارنجی و مابقی زرد از اصحاب رسانه درخواست کرد که اگر تخلفی مشاهده کردند به ستاد مقابله با کرونا منعکس کنند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان صمت و علوم پزشکی بر اصناف نظارت دارند که باید پاسخگو باشند، معتقد است که فرهنگ‌سازی باید انجام شود چراکه برخورد قهری خیلی پاسخگو نیست.

 

برچسب ها: کرونا ، کرونای هندی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار