‍ استاندار همدان گفت: پروژه‌های افتتاحی تحول بزرگی در توسعه استان رقم میزند.
کد خبر: ۹۷۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ 13 July 2021
‍ استاندار همدان: پروژه‌های افتتاحی تحول بزرگی در توسعه استان رقم میزند.

به گزارش تابناک همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان، در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور دکتر دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برگزار شد، گفت: استان همدان به مثابه یک کارگاه بزرگ سازندگی در حال تلاش و فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری، اجتماعی و فرهنگی است. 

وی گفت: سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان بر اساس مطالبات مردم و برای توسعه متوازن جامعه پیش‌بینی شده است لذا  به تاسی از سیاست‌های دولت و منویات مقام معظم رهبری توجه به معیشت و اشتغال از اولویت‌های اصلی و اساسی است که در استان دنبال می‌شوند. 


 استاندار همدان اشاره کرد: پروژه‌های ملی قابل توجهی در استان طی ۸سال گذشته یا به بهره‌برداری رسیده، یا درحال ساخت‌اند بنابراین زیرساخت‌های کلیدی و اساسی هر منطقه در استان انجام شود.

وی ادامه داد:  طی ۷ سال گذشته سه سد تکمیل، بهره برداری شده و دو سد دیگر نیز در حال ساخت هستند که از مهم‌ترین و بژگ‌ترین پروژه‌های استان هستند. 

استاندار همدان اشاره ای به  پتروشیمی همدان کرد و گفت: این مجموعه ۱۸سال راکت بود که طی فعالیت و تلاش جدی احیا شد و امروز برای ۲۵۰نفر اشتغالزایی شده و تولیدات آن نیز به خارج از کشور صادر می‌شود همچنین ۲۵۰نفر در پتروشیمی همدان مشغول شده و تولیدات آن به خارج از کشور صادر می‌شوند بدون شک خدمات دولت تدبیر و امید طی چند سال اخیر، خدمات نظام جمهوری اسلامی محسوب خواهند شد. 

شاهرخی گفت: امسال ۸۰ پروژه ملی تاثیرگذار در استان، با اعتبار ۲هزار و ۳۰۰میلیارد‌تومان در پیوست بودجه مجلس داریم.

 استاندار همدان افزود: سال گذشته کلنگ پروژه ساخت ۲هزار واحد مسکن برای محرومین استان، زده شد که کمتر از یک سال آماده شدند. 

وی تاکید کرد: هزار واحد مسکن محرومین در استان همدان دست اجرا قرار دارند. 

 استاندار همدان اشاره کرد: تا کنون ۱۵هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شده و در تفاهم‌نامه جدید با این نهاد مقرر شد ۱۵هزار شغل دیگر نیز ایجاد شود. 

لازم به ذکر است  استان همدان در حوزه ایجاد مجتمع‌های گلخانه در کشور، دارای رکورد است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار