تابناک- روزگذشته در جریان سفر وزیر بهداشت به هرمزگان نماینده ولی فقیه در هرمزگان مطالبی را بیان کرد که به نظر می رسد کمتر به آنها در رسانه ها پرداخته شده است.
کد خبر: ۹۷۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 14 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس؛ وضعیت بحرانی کرونا در هرمزگان باعث شد که دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از سفر خود به سیستان و بلوچستان روزگذشته به هرمزگان سفر کند و ضمن بازدید از وضعیت مراکز درمانی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس هم در آن حضور داشت شرکت کند.

شاید یکی از مطالبی که روز گدشته کمتر شنیده شد صحبت های مهم نماینده ولی فقیه در هرمزگان بود
امام جمعه بندرعباس در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر بهداشت و درمان و آرزوی شفای عاجل برای دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان که در بستر بیماری کرونا است؛ دکتر نمکی را مردی ایستاده در میدان دانست و تلاش ها و زحمات او را در این ایام کرونایی مورد اشاره قرار داد.


حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده اظهارداشت: شیوع ویروس کرونا موجب شده است که علی رغم تمام مشکلات ایجاد شده فرصت هایی نیز پیش روی استان هرمزگان قرار بگیرد.

وی افزود: فرصت ایجاد شده در دوران کرونایی برای هرمزگان این بود که تلاش کنیم کمبودها و خلاهایی که در استان هرمزگان به ویژه در بحث بهداشت و درمان وجود دارد شناسایی و رفع و رجوع کنیم.


نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: در حوزه افزایش زیرساخت های بهداشتی و درمانی، تکمیل تجهیزات خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده است اما کافی نیست و فاصله معناداری بین امکانات درمانی هرمزگان با دیگر استانهای برخوردار وجود دارد که مردم را مجبور می کند برای پیگیری مسائل درمانی خود به استانهایی همچون فارس و یزد سفر کنند.

وی اضافه کرد: امکانات بهداشتی و درمانی هرمزگان تاکنون در مواقع بحران تست نشده بود و امسال با توجه به شرایط بدی که در بحث کرونا وجود داشت موجب شد نقایص، کمبودها و نارسائی های بهداشت و درمان استان خود را نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین خواستار تامین اعتبار و مصالح ساختمانی و  تسریع در اجرای پروژه های درمانی هرمزگان شد.

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: سلامت یک موضوع 4 وجهی است، یک بخش از آن سلامت جسم است اما 3 بخش آن سلامت اجتماعی، روانی و معنوی است که به مقدار زیادی مغفول واقع شده است؛ بخشی از آن باید در سیاست های بهداشت و درمان مورد توجه قرار گیرد و بخشی دیگر در سیاست ها و برنامه های فرهنگی؛ امروز مشکلات روحی و روانی بیماران هم مطرح است؛ گزارشاتی که به ما می رسد از بیمارستان ها حاکی از آن است که خیلی از بیماران بر اثر استرس و مشکلات روحی و روانی خود را می بازند و نیاز است گروهی از مشاوران نیز در کنار بیماران کرونایی باشند.


نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: در بعضی از بیمارستان های هرمزگان وضعیت نامناسبی وجود دارد و انعکاس بیرونی آن می تواند آسیب بزند به زحمات کلیه کادر درمان که انتظار داریم دستورات مقتضی در بحث رفع نواقص صادر شود.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار