رییس‌کل دادگستری استان کرمان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ساخت فیلم سینمایی با موضوع پیشگیری از خشونت و مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان گفت: غنای فرهنگ و ادب کرمان باید در قالب تولیدات فرهنگی و هنری هرچه بیشتر به جامعه ملی و بین‌المللی معرفی شود.
کد خبر: ۹۸۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 02 August 2021

یدالله موحد روز دوشنبه در نشست تبادل تفاهم نامه ساخت فیلم سینمایی با موضوع پیشگیری از خشونت و مجازات های جایگزین به کارگردانی مسعود اشجعی و با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: در تولید فیلم سینمایی باید به حساسیت های کار قضایی و زندانبانی و دشواری های این بخش توجه شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که کارهای فرهنگی در دراز مدت اثرگذار است، خاطرنشان کرد: با تولید آثار فاخر و کیفی می توان این آثار را در سطح ملی و بین المللی نیز به نمایش گذاشت و از مزایای آنها در توسعه فرهنگی کشور استفاده کرد.

موحد یادآور شد: بهره گیری از ابزار هنر در انتقال مفاهیمی از جمله پیشگیری از خشونت و مجازات های جایگزین حبس 2 هدف اصلی ساخت فیلم سینمایی پیشگیری از خشونت و مجازات های جایگزین به کارگردانی مسعود اشجعی است.

وی بیان داشت: فیلم سینمایی "دکتر جیم و آقای واو" به کارگردانی" مسعود اشجعی" کارگردان کرمانی با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، به مرحله تولید رسیده است.

رئیس دادگستری استان کرمان ادامه داد: این فیلم در ژانر کمدی اجتماعی و با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از خشم و همچنین معرفی و برجسته کردن قانون مجازات جایگزین حبس در سیستم قضایی کشور تولید می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: با توجه به افزایش خشونت و آثار ناشی از خشم در جامعه در فیلم نامه فیلم سینمایی "دکتر جیم و آقای واو" سعی شده این نقیصه اجتماعی در قالب قصه کمدی و در لایه های درام طرح و زیربنا و عواقب آن در طول قصه واکاوی شود که این مقوله با مشورت و نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان انجام شده و به پیشنهاد این معاونت مقرر شد بحث مجازات های جایگزین حبس نیز در فیلم نامه گنجانده شود و بر اساس فیلم نامه موجود پروانه ساخت جدید اخذ شده است.

سید مهدی قویدل اظهار داشت: زمان تولید این فیلم از شروع تا پایان حداقل سه ماه به طول می انجامد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار