تابناک-نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: تربیت نیروی انسانی مؤمن مقدمه تشکیل تمدن نوین اسلامی است.
کد خبر: ۹۸۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 05 August 2021

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این همایش گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بر روی سه مسأله انسان سازی، جامعه سازی و تمدن سازی تأکید بسیار فرمودند و ما اگر به روش و سیره امام سجاد(ع) و نیز مضامین عالی صحیفه سجادیه دقت کنیم، متوجه می شویم که دقیقاً همین سه رویکرد اصلی در کلام و سیره حضرت بسیار بارز و مشهود است.

وی افزود: حضرت سیدالساجدین(ع) در دوران خاص و سختی که قرار داشتند در راستای پر کردن خلأ معنویت، دست به تربیت نیروی انسانی مؤمن زدند و با کادرسازی زمینه جامعه سازی بر اساس رویکرد هدایتگرانه اهل بیت(ع) را فراهم نمودند.

عبادی زاده گفت: آن چه قابل توجه است این که نیروی انسانی مؤمن و مجرب، مقدمه تشکیل تمدن نوین اسلامی است که در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بسیار این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: حضرت سجاد(ع) با نهضت علمی و فرهنگی و اعتقادی خویش به مقابله با کسانی برخاست که به دنبال منزوی کردن مکتب اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی بود و ایشان در راستای رفع خلأ معنویت، کادرسازی را هدف خویش قرار داده بود.

وی خاطرنشان کرد: ما با الگوگیری از صحیفه سجادیه می توانیم در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) به دنبال تربیت نیرو باشیم، کما این که امام سجاد(ع) نیز در پرتو دعا، مناجات و فعالیت های فرهنگی به تربیت نفوس پرداختند.

در حال حاضر، بخش بین الملل کنگره امام سجاد (ع) در بیش از 20 کشور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار